måndag 17 februari 2014

Att påpeka det självklara



Jag såg den här bilden på facebook och blev lite irriterad först.
För SÅ KLART kan väl två bögar gilla varann, kanske till och med skaffa barn, men nån RIKTIG familj blir de ju knappast inte. Hellooo det saknas en kvinna. En moder.

:) Nej, jag skojar bara. Nja, inte om att jag blev provocerad av bilden för det blev jag.
Jag tänkte "ja ha, så klart?! Varför ska Det påpekas?!
Jag har svarta strumpor på mej, känns det okej i magen för alla att jag fortsätter vara förälder?
Men sen slog det mej att bara för att det är så jävla självklart för mej att sådana här bilder och kampanjer får ett löjets skimmer över sej så är det inte så jävla självklart.
Inte ens i vårt egna, öppensinniga härliga land.

Fortfarande finns det präster som vägrar viga homosexuella par.
Fortfarande är det i realiteten omöjligt för homosexuella män att adoptera barn.
Fortfarande "skojas" det friskt om bajssex och rädslan för att tappa tvålen.
Många säger sej acceptera bögar "så länge de inte kladdar på mej"... som om homosexuella män bara med nöd å näppe kan styra sina våldsamma begär till alla män i hela världen.
Homosexuella män ses inte som riktiga karlar. Ofta hör man kommentarer som "Det kunde man aldrig tro att han var bög, han är inte alls fjollig eller feminin." 

Så hur märkligt det än är måste det självklara fortsätta påpekas.
Jorden är rund. Påven har en konstig hatt. All kärlek är vacker.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Fin bild. Ja det uppenbara måste fortfarande lyftas fram är jag rädd. Ha en bea dag.
    Hoppas du mår bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med, man måste fortsätta påminnas. P.s. gillar Neal Patrick Haris SÅ mycket. I den bilden också.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare