fredag 7 februari 2014

Bloggutmaning kring hundar. Dag 1

 

För alla som tycker att det kan bli för mycket politik och Sd över mina inlägg (oj oj, ni lär få ett kämpigt 2014 på Astas blogg) så tänkte jag hänka på ännu en utmaning.
(Jag är ju redan med i en litteraturutmaning)
Denna handlar om hundar och mitt hundliv. Vet att jag har en del läsare som gillar när jag skriver om vovvar (å några som absolut inte gör det.)

Dag 1. Presentera mej själv.

Ja, det var ju inte så mycket "hunderi" över det men jag är en lydig flicka och gör som jag blir tillsagd. Kanske finns det en ny läsare här just idag och i så fall är detta inlägget (mest) till dej.

Jag heter Asta. Eller tja, mitt Bloggalias heter Asta å då jag bloggat i snart ett decennium så känns det som mitt namn. Jag lystrar till det på stan å så där.
Jag kommer i år, om allt går vägen, fylla 45 och är alltså vad man lite rart brukar kalla för medelålders.
Se så, sluta inte läsa för det. Vi tanter behöver oxå få höras och har faktiskt ett å annat att säga.

Jag är född i en storstad men bor i en småstad.
Jag är gift med samma man som jag haft sedan strax efter dinosaurierna dog ut och näää, det är inte roligt alla gånger men likväl... tydligen roligt nog för att jag skall fortsätta.
Tillsammans har vi fyra barn som inte är så mycket barn längre.
Äldsta dottern är 27. Dotter nr II snart 25. Sonen 23. Mini 19.
Jag har ett barnbarn på snart 8 månader och minst ett barnbarn påväg.
Sånt där är svårt att sia om.
Å så har jag då en hund. En prins. Som jag berättar mer om imorgon.

Jag är alltså mamma. Hundägare. Och kvinna. Och socialdemokrat.
Jag älskar att shoppa. Jag är politiskt besatt. Pimplar rödvin. Äter chips. 5:2'ar däremellan. Å jag kan inte leva utan dagliga promenader med min prins.
Jag drömmer om att en dag leva ett mer hundrikt liv. Med hundpensionat, hunddagis och småskalig uppfödning. Tills dess jobbar jag som sjuksköterska och bidar min tid.
Allt det där å mycket mer skriver jag om här på bloggen.

Välkommen hit

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renrasig eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2014

1 kommentar:

  1. Vi har oavsiktligt blivit hunduppfödare. Just nu har vi fyra franska buldoggvalpar på 11 dagar. Jobbigt och roligt på samma gång. Jag väger dem morgon och kväll för att se om de växer som de ska. En av dem får jag hålla ögonen på lite extra för han är minst och har varit det sedan födseln. När de blir sex veckor kan man teckna försäkring, så första målet är dit. De måste även veterinärbesiktas, vaccineras, avmaskas och id-märkas. Måste kolla upp när jag bör göra det. Och sedan kommer jobbet att hitta bra hem till dem...
    Det blir inga fler valpar efter detta och det känns skönt. Även om det är en häftig upplevelse så har jag inte tid för det.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare