lördag 1 februari 2014

Mello. Delfinal 1.

 

Då har äntligen Melodifestivalen dragit igång igen.
Många tycker att det numera är för långdraget, jag tycker att det är perfekt.
Melodifestivalen har ett annat uppdrag nu mot förr.
Förr gällde det att komma bra i tävlingen, helst vinna. Ett bottennapp kunde betyda slutet för karriären.
Nu är det tvärtom. Att eventuellt vinna hela skiten är en bonus, den stora vinsten är att få visa upp sej och att sedan spelas på radion hela våren.

Ikväll tävlade...

Yohio... som gick direkt till final. Helt ok låt. En kille med utstrålning, men min nr 4.

Mahan Moin... vem?! Trist låt ingen minns.

Linus Svenning... söt pojk. Sympatiskt budskap. Men bra?! Njäää.

Elisa Lindström... please?! Dansbandsschlager vars bästföre datum var 1986.

Alvaro Estrella... kommer att spelas mkt på radion. Får nöja sej med det.

Ellen Benediktsson... var min tvåa och gick direkt till finalen. Fantastisk sångröst med sin Lovebirds.

Sylvester Schlegel... gillade jag å hade som trea. Speciell röst. Lite pipig. Blev lite punk av det hela.

Helena Paparizou... klart bäst. I en helt egen klass. Fick de andra deltagarna att likna skolavslutningsnummer. Diva på alla sätt. Vacker, snygg röst, pampig. Men gick bara till Andra chansen. Vad hände där?! Well, hon lär ta sej vidare där ifrån å jag blir inte förvånad om hon vinner hela spektaklet.

Programledarna Anders Jansson och Noir var utmärkta!

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Hallå! 2014 knackar på dörren och vill komma in. Håller inte med dig om Paparizou. Hon låter som hon alltid gjort i samma stil. Börjar lite uttjatat, hon måste komma över 2005.

    SvaraRadera
  2. Mjaaanjäääjjjoooo… jag ÄLSKAR ju Mello - och framförallt Eurovision. Men. Jag var inte glad av i går.. Vet inte vad som hände.. Suck..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte bara YOHIO och Helena höll melloklass. Ellen var fantastisk på att sjunga, och det är ovanligt i de här sammanhangen, men inte tillräckligt med drama och pampighet. Och vart var glittret? Nej, det här höll inte måttet för mig, hoppas det blir bättre framåt. Sen vill jag ha minst en Christer Sjögren/Björn Ranelid-upplevelse, jag behöver skratta så jag gråter den här våren! Programledarna var bra, det håller jag med om!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare