måndag 1 december 2014

Profilbilder å frisyrtyckande

Här nedan följer profilbilder från facebook. Har valt sådana där jag är motivet.
För att visa ålderdom å förfall För att visa hur min frisyr och färg ändrats. Lugg å inte lugg.
Har ni synpunkter eller tankar om vilket som är bäst?
Tycker ni jag åldrats med värdighet? Det tycker nog jag i alla fall.
Jag har blivit tant med stil.
Oändligt med frisörer har alltid sagt att jag bör inte ha långt hår eftersom jag har så avlångt ansikte.
Max till käkbenet har de sagt.
Å jag tänker på boken jag läser "Britt-Marie var här" där huvudpersonen (som är ständigt passivt aggressiv men förnekar det lika ofta) säger till en flicka på Arbetsförmedlingen:
"Modigt av dej att ha en sån frisyr när du har så mycket panna." :)
Jag har oxå "mkt panna" och borde kanske därför ha lugg.
Eller?

2008.
Min allra första profilbild på facebook. Som jag fick hjälp av en kollega att lägga in.
Lite ljusare, lite rödare, lite tunnare än nu. Fem år sen.



2010
På Samos i aug. Nu är jag mörkare. Har mer "ordentlig frisyr"



Oxå 2010
Nyårsafton. Lika mörk som nu. Men med lugg. Betydligt kortare hår. Har längre på ena sidan.



2011
Denna bild la jag BARA in för att demonstrera att oavsett vad du har på dej... till å med en lurvig tantmössa... så ser du glammig ut i ett par riktiga och stora Rayban



Oxå 2011
Håret hann bli kortare ändå.



Å 2011 igen
Och ännu något kortare.



Senare 2011
Här är jag på Landvetter påväg till Grekland. Börjat spara ut håret igen.



2012
Hämtar Gottfrid i juli. Fortf olika längd på sidorna. Längre på vänster än höger.



2013
I somras. Håret börjar bli långt nu även om det växer fan så sakta.



2013
Här om dagen, snart 2014.
Mitt hår är axellångt, har det väldigt sällan utsläppt men gillar att kunna sätta upp det.
Känner mej mer feminin än med mitt kort även om jag nog inser att jag passade bättre i det.
Jag tror att jag kör på långt hår till nästa höst. Då bör det ha blivit "långt" på riktigt.
Sen åker det nog.



Har ni några synpunkter kära vänner? :)
Ärliga sådana ska det så klart vara, de andra kan jag vara utan.
Tycker ni jag är piffigare i kort?

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Jag är starkt emot lugg, på alla! Jag tycker inte alls det är snyggt, så självklart gillar jag dig bättre när du nu har längre hår och stryker luggen åt sidan... Sen kan det vara OK med de spretiga luggarna du har där i mitten av bildserien, men inte kompakt hellugg, där sätter jag ner foten!

    SvaraRadera
  2. Enig med ovenstående at tett lugg ikke er like fint som den spredte luggen. Ellers synes jeg du kledde alle kombinasjoner faktisk. På det siste bildet ser du yngre ut enn på det du har dratt alt bakover i hestehale, vet ikke om det er en kombinasjon av oppsatt hår og den røde blusen, men du kler ihvertfall rødt helt fantastisk.
    Klem Laila


    SvaraRadera
  3. Tycker du passar i både långt och kort. Själv tror jag det hänger mkt på vad man själv känner sig bekväm i för sånt syns!

    Undrar bara, ligger du ett år efter oss andra ;)

    SvaraRadera
  4. snabba korta svar:
    piffigast i kort(are) tycker jag - alltid! på ALLA nästan! på dig med...mer frisyr liksom - ser ut som man ansträngt sig mer typ... än att dra upp det i en svans/klämma bara= tycker det gör -iaf MITT ansikte mkt äldre/hårdare/ rynkigare?! Å det är ju till 90% i tofs det blir , efter det första friserade piffet ....
    Dock - MER jobb med kort tycker jag, går ej att bara dra upp det i en klämma liksom
    Feminint när man ser nacken på tjejer tycker jag
    Männen dock?! konstigt släkte - verkar ofta föredra långt?? oavsett om personen i fråga har supertunt stripigt hår....skumt!

    DU klär toppenbra i det mörkare i färg!
    Regel för mig - OM man ska ha kort - ju kortare, liksom coolare, punkigare ...är coolast. i mitt tycke
    samtidigt passade du mkt bra i utväxthåret tyckte jag! Å var fin i lugg!!
    Har ej lugg själv, men borde ha - ju rynkigare panna jag får:-/
    lycka till med frissan! kul att exprimentera hur som - å det växer ju alltid ut

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du är SJUKT snygg i lugg! Sen om håret är lite kortare spelar inte så stor roll, men det är ju lite mer 'frisyr' att ha det lite kortare... Fast så mycket bekvämare att ha långt och kunna sätta upp det! Själv längtar jag tills jag har hår över huvud taget igen!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du är fin i det mesta jag. Passar väldigt fint i den mörkare färgen. Men för övrigt vet jag inte vilket som är bäst - kanske för att du för mig är fin i allt? (Förutom snaggat.. om du ens hade funderat på det..)

    Kramr

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare