söndag 22 mars 2015

Åter från goa glada Göteborg (utan skottskador.)



Hemkommen efter dejt i väskustens vilda västern med min svägerska.
Det var två rätt trötta tanter som möttes, lite tilltufsade av livet för närvarande.
Vi möttes upp på centralstationen igår vid lunchtid och tog in på Hotell Scandic.
Svägerskan ville inte va med på bloggen så ni får hålla till godo med min välbekanta nuna.

Direkt när vi möttes och hade kramats klart gick vi å tog en "fika."
Hon tog en kaffe. Jag tog en öl.
Och sen bara vi andades!
Pratade, pratade, pratade.
Ingen av oss är tystlåtna precis och vi hade en massa som behövde vädras.

Efter "fikan" tog vi vägen om Indiska som jag så klart ville kolla in innan vi gick till hotellet.
Jag provade en massa plagg i min färgskala. Grönt, orange, rött. Klänningar, blusar och tunikor.
Plötsligt sträckte Sara in den här blusen som ni ser på bilden.
Blått är inte min färg men jag föll som en fura och känner mej jättefin i den.
Har den på mej ovan och där görs den mer rättvis, den är ganska mörk.
BRITTANY blus blå

Därefter tog vi oss genom ett blåsigt å kallt Göteborg till hotellet.
Checkade in, hällde upp varsitt glas vin, hon vitt å jag rött.
Vi tjötade ytterligare nån timme eller en å en halv innan jag kom med den smarta idén att "blunda fem minuter."
Två och en halv timma senare vaknade jag å klockan var över sju.
Hade sovit så tungt och dreglat snusspott på hotellkudden.
Vi finade till oss minimalt. För egen del drog jag på mej den nyinköpta blusen och släppte ut tofsen.

Vi gick till Restaurang Athena på Engelbreksgatan mitt emot Heden. Länk här.
Jag blev verkligen HELT såld.
Ett litet ruffigt ställe i en källarlokal. Sliten inredning, trångt mellan borden, många greker bland personalen.
Dofter från Grekland, värme, gemytlighet.
Där fanns både tapas och al a carte men vi valde tappas.
30 spänn styck... som hittat.
Själv åt jag grekisk sallad, kalamares med aioli, kycklingvingar, vitlöksmarinerade oliver och vitlöksbröd och blev knökmätt.
HIT skall jag ta mej igen och det rekommenderar jag alla som är i Göteborg att göra.
Ett tips är att boka bord för det var tjockt med folk å vi fick sitta i en trång bar och vänta ett tag... vilket förvisso var himla mysigt.

 

För en gång skull höll vi tyst och lät maten tysta mun långa stunder.
När stället stängde promenerade vi hem igen.
Sara som är van vid att lägga sej å sova vid niotiden sa exalterat att så här sent hade hon inte varit uppe sedan nyårsafton :)
Jag trodde aldrig att jag skulle somna men gjorde det i princip direkt och av Saras snarkande som hon nojjat så om hörde jag ingenting.

Idag frukostbuffé.
En schysst frukostbuffé är bättre än de flesta njutningar i livet. Åt av hjärtans lust och gick väl upp fem kilo innan vi styrde kosan hem igen.

Nu?
Trött. Nöjd över hockeyvinst. Livet med sina bekymmer är ikapp mej igen och jag står inför ett avgörande. Nåt jag måste sova på så jag inte handlar i affekt.

Hur var din helg?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare