fredag 20 mars 2015

Så fantastiskt fint stöd



Fredag kväll och prisa Gud! Äntligen sitter jag här med mitt glas rödvin.
Jag har varit sugen på det i flera veckor.
Frölunda lurade "döden" och får spela åtminstone en match till i alla fall.
Jag har proppat i mej lösgodis så där så det bränner på tungan av alla konstiga E-ämnen.
Det va väl det som är bra.

I övrigt är jag fortfarande rätt ledsen över att jag tvingas skiljas från mina närmsta kollegor och från den patientkategori jag kan bäst.
Ett tag igår trodde jag det skulle lösa sej, kände mej nästan helt säker, men nä...
Jag skriver sällan direkt kritik till någon specifik person på min blogg men just nu känner jag mej så otroligt besviken på min närmsta chef. Jag tycker beslutet är respektlöst och jag tycker att jag som mångårig trogen medarbetare förtjänar bättre. Punkt. Tänker inte skriva mer om just det här.

Däremot vill jag gärna hylla många i min omgivning som ställt upp för mej.
Som pratat, resonerat, argumenterat för min skull. Som är både upprörda och ledsna för min skull.
Jag har mött så mycket stöd från en massa olika håll.
Från chefer, läkare, sjuksköterskekollegor, undersköterskor och människor i min omgivning som jag aldrig kunnat drömma om.
För det är jag så oerhört tacksam. Rörd, stolt och glad.
Mitt i all bedrövelse är det faktiskt fint att se.
Tack!

Idag har varit en stressig dag på jobbet. Det var relativt okej till efter lunch sen kom det ena på det andra. Mycket att göra plus att man som syrra blir störd hela tiden. Kommunen ringer... det är före detta patienter, det är kommunsköterskor, läkare, sköterskor på andra enheter, anhöriga i drösar.
Så går nålar sönder, patienter får oväntat ont. Medicin ska skickas med någon som går hem.
Allt man påbörjas avbryts minst tre gånger. Två steg fram och tre tillbaka.
Å så tanken som inte är riktigt hundra där. Som delvis är mitt i ledsamheterna.
Var helt slut när jag kom hem.

Imorgon ska jag till Götelaborg för träff och övernattning med svägerskan.
Röj hela natten?!
Skulle inte tro det, det är två rätt trötta tanter som ska ses. Men ventilera ska vi, skratta ska vi.
Äta go mat, ta ett glas vin och kanske en drink ska vi.
Det blir bra.

Godnatt på er.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare