onsdag 4 mars 2015

Ibland ljuger jag för mina närmaste



Precis. Jag har inte haft hjärta att berätta för Gottfrid att han är adopterad.
Jag låter honom leva i villfarelsen att han är min biologiska valp och dessutom en blåblodig prins.
Å hur skulle jag kunna kläcka ur mej det nu?! När han är 21 hundår snart.
Vissa lögner växer en över huvudet helt enkelt.

Äldsta flickans första hamster var en traumatiserad liten varelse. En pojke sa de i affären.
Efter två dagar i vårt hem födde gossen en kull ungar... som hon moderligt bet ihjäl.
Dessutom hugg hon vilt efter alla barnafingrar som stoppades in mellan spjälorna i buren.
Dottern fick då överta grannens hamster som barnen där tröttnat på medan vår arga pojkflicka fick åka "till ett hem för gamla hamstrar där den fick springa på gräsmattor och ha det skoj hela dagarna."
Dottern köpte den förklaringen.

När Mini var liten och bråkade brukade jag lyfta på luren, slå några siffror på måfå och därefter låtsas att jag talade med Trollemor i skogen. Jag informerade henne om att jag hade hennes unge här, Trollungen, och att hon kunde få tillbaka henne vid lunchtid.

Under många år smygrökte jag för både barn och vuxna i mitt hushåll.
Jag kan säga att jag efter det kan ALLA ursäkter en tonåring någonsin skulle kunna komma på för att lukta rök och samtliga knep som finns att uppbåda för att minska/ kamouflera röklukten.

Vad tuggar du på?
Ingenting?
Men du luktar godis ur munnen!
Nej det gör jag inte! 


Att skrytljuga om att man modigt badade, bland isflak om så behövde, som tradition 1:a maj varje år som ung är lite dumt när man har en make som man varit ihop med sedan yngre tonåren.
"Vilka år tänker du på då?" brukar han försmädligt fråga för att avslöja mitt fabulerande inför andra.

Som undanflykt till fredagskvällen sexuella inviter av maken fungerar alltid "Usch, det går magsjuka på jobbet, jag mår faktiskt lite illa." Bättre preventivmedel el lustdödare finns inte.

Lögnaktiga skata tänker kanske ni...

Å andra sidan ljuger jag för mej själv oxå.
Ofta i samband med shopping, då kan jag smälla i mej de mest häpnadsväckande historierna och argumenten för varför jag inte bara vill utan faktiskt måste handla just det här.
Har jag dessutom avstått att köpa något precis innan så har jag tjänat dom pengarna och herre gud, med intjänade pengar är man väl värd nåt roligt.
Så! Jag är oxå drabbad.

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare