söndag 22 mars 2015

Fasansfull våraktivitet

Bandeau BH Vit
Jag vet inte hur det är med dej, men de flesta kvinnor säger till sej själva flera hundra gånger om dagen att de inte duger.
Kanske inte så tydligt som "Du duger verkligen inte bruden" men ändå...
Det är små suckande, små missnöjda konstaterande, små negativa tankar.
Ett grått hårstrå här, ett buskigt ögonbryn där. En valk här, en trång känsla där.
Tomma tuttar. Sladdriga lår. Rynkor. Putande mage. Slappa ögonlock.

Det vi tänker och säger till oss själva tillräckligt ofta blir till en  sanning. Jag har länge varit medveten om det och försöker... jag sa att jag försöker... att jobba med det där.
Varje morgon när jag står naken inför badrumsspegeln och den där sucken försöker pysa ur mej säger jag med högre röst saker som "Wow, jag har en stark kropp", "Tänk att den här magen har varit hem världens mest fantastiska människor." Ibland skäller jag på mej (vilket nog är kontraproduktivt för då är jag alltså både ful å dum) och säger "Skärp dej, det är mat du stoppat i dej, du har inte cancer."
Men det är hårt arbete och går verkligen inte automatiskt. Än.

Ett exempel på när det är som svårast är det jag gjorde idag.
Prova. Bikini. * Andas in å ut *
Det var inte många rara stolta tankar som flög genom huvudet om tuttarna där och då kan jag säga när jag blottade min vita lekamen inne i en Lindexprovhytt.
Provade en prickig överdel utan bygel (tillplattat) och en aprikos överdel med bygel (hej vad det pös ut i armhålan.)
Efter det fick jag nog å la ner det.
Varje vinter/vår är jag villig att ta ett fett banklån och slänga alla mina ideal och allt mitt vackra prat om att det är naturligt att åldras åt fanders. Jag vill lägga mej under kniven och få litervis med silikon inopererat under bröstmuskeln. Kosta vad det kostar vill.
Nu säger jag det EN gång och sedan börjar jag om med mitt peppande över hur stark, fantastisk och frisk min kropp är imorgon...
JAG SER UT SOM FAN UTAN KLÄDER. SOM 75+.

Har du handlat årets bikini än?

Puss/ Asta (som ska ut å springa imorgon.)

3 kommentarer:

  1. Tankini är så mycket bättre för både figur och självkänsla! Jag som hänger på stranden större delen av året är såld på tankinis! I min ålder visar jag ändå inte magen när jag är 'påklädd' så det gör inget att den är vit! Själv kör jag en randig balkonettemodell som lyfter brösten (bröstet) och som inte visar så tydligt att det fattas ett!

    SvaraRadera
  2. Åk till bh-pia och köp bikini. Alt ha ett bh-party så kommer hon hem till dig. Bra bikinis

    SvaraRadera
  3. Håller med Nina Tobin .. tankini är suveränt snygga och praktiska. Testa det, tror du blir nöjd! ☺/Mormor

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare