tisdag 17 mars 2015

Från haremsbyxa till zopiklon



Den här lilla trasan har jag förälskat mej i på nätet.
299 kr på Indiska. Länk här. Omlottmodellen och draperingen gör att den smickrar de flesta figurer.
Vad jag sen ska med ytterligare en klänning till är tveksamt.

Det plagg som jag använde absolut mest förra året (å redan har börjat lufta igen) var ett par blå haremsbyxor från For good luck.
Dessa är från samma ställe och jag suktar efter ytterligare ett par men kan inte riktigt bestämma mej för vilken färg. Det lutar åt dessa, men skulle kunna bli ett par röda med. 420 pengar och länk här.
De är GRYMT användbara. Jag hade de både till vardags och till fint. Man kan ha dem som byxor men de är så stora i grenen att de funkar finfint som onepiece oxå.


NÅT får jag i alla fall unna mej, kanske båda, för jag har nåt flera viktiga delmål.

Jag har kommit igång med att springa igen (alltså gjort det fler än en gång och det vet ju alla att en gång är ingen gång men två.. det är faktiskt fem... gånger är en vana.)

Jag har sökt barnmorskeutbildningen till hösten och håller tummar å tår för att arbetsgivaren vill betala. Denna gången ska jag i så fall inte sjappa. Jag ska göra det. Jag ska nå målet... tretton år senare än beräknat men va fan, resan är en del av äventyret.

Jag har minskat min dos med insomningstabletten från 7,5 mg till 5 mg och planerar inom någon vecka att minska ytterligare.

Jag har nått mitt viktmål. 60 kg. Ja jag är inte lång...
Jag hade från början viktmål på 58 kg men trots daller och lite valkar kring midjan så näää.
Jag ser bara så jäkla gammal ut om jag blir för mager. Det får vara bra här.
Även om det bara handlat om 3-4 kg som slipats bort så är jag så jäkla nöjd.
De där extrakilona gjorde att allt satt åt å skavde. Nu är det väck och jag kan tacka vinterkräksjukan för minst ett av de där kilona. Allt ont, ja ni vet.

Mina ögonfransar är äntligen på plats å där ska de få stanna!
Jag har saknat dem hela långa vintern hur dyrt och onödigt det än är.
Jag känner mej fantastiskt mycket snyggare i dessa och med min färdiga tatuering upp till så är jag redo för allt vad vår och sommar har att erbjuda. Å det ska bli en hel del hoppas jag.

Har du köpt dej nåt fint och hur motiverar du dej till nya mål?
Vilket var ditt mest använda plagg förra sommaren?

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Så flott at du har søkt utdanning til jordmor, håper alt går din vei og at arbeidsgiver lar deg komme videre. Flink du er som har nådd så mange delmål allerede. Lykke til videre. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas mkt på det. Särskilt nu när det är som det är på jobbet. Jag har ju egentligen velat bli jordemor (mkt vackrare ord på norska) hela mitt yrkesliv men nu är jag redo.
      Kram fina du

      Radera
  2. Hoppas du kommer in på utbildningen! :) Jag har bokat tid till fransar nu, 10 april ska jag göra, spännande!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh vad roligt å spännande. Vem skall göra dem? Du måste visa bild... el ännu hellre ses. Kram älskling.

      Radera
  3. Hej, ser att du är förtjust i haremsbyxor, har du kollat på Tradera? Där säljer en som heter Nanas traiding som köper dem från Thailand och det finns hur många som helst att välja på, kostar runt 80-90 kr/st :) Ett litet tips bara, man blir helt förälskad i typ alla :)
    Ha det gott, maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för tipset. Jag har kikat runt å hittade hur många ljuvliga som helst.
      Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare