fredag 27 mars 2015

Breakdown. Det sista jag skriver om det.

 

Om man är den typen av människa som går runt och tror att man är något å lider av det så borde man verkligen testa att jobba för landstinget. Förr eller senare plockar de ur dej den illusionen.
Jag ska inte gå in på detaljer men igår slutade jag gå som katten kring het gröt.
Jag gick in till min chef och sa vad jag tyckte å tänkte och efter hennes reaktion (eller ickereaktion) på det fick jag nog.
För kollegor och patienters skull arbetade jag klart mitt arbetspass trots att jag mådde svindåligt.
Tårarna kom om å om igen och när jag kom hem sa Mini att det såg ut som om jag gråtit hela dagen.
Det hade jag nästan.
När jag kom hem hade jag ont precis överallt.
Jag tog Ibumetin för huvudvärk, Nitrospray för värk i bröstet, Atarax för oro, Zopiklon för att få sova.
Å sov gjorde jag. Stenhårt.

Nog är nog och just nu behöver jag en paus hur syster duktig jag än är.
Jag kommer att vara sjukskriven den veckan jag har rätt till utan läkarintyg och sedan får jag se.
Jag tänker sova, läsa, springa, promenera och andas. Jag tänker hänga med mina killar och jag ska kontakta facket, läkare och en terapeut.
Jag ska inte hänga allt för mycket vid datorn, jag ska inte hänga med på avslutningsmiddagen med jobbet utan jag ska försöka få distans. Tänka klart och tänka rätt.
Alla kriser är en möjlighet, det är förbannat svårt att se det mitt i stormens öga men så är det.
Vi får se vart jag hamnar. Vad som är tänkt för mej. Jag ska ta i tu med det när jag andats klart.
Jag är en psykiskt stark människa tack vare att jag har nära till mina känslor.
Jag är oerhört stresstålig så länge det handlar om "mycket att göra" men jag är allt sedan utbrändheten väldigt känslig för organisatoriskt kaos.

Detta är det sista jag skriver om jobbet på ett tag. Till de av mina kollegor som läser och i synnerhet de som går vidare till den andra avdelningen... Ta hand om er. Vi syns å hörs. I love U all.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Ta hand om dig! Jag känner verkligen med dig. Och du är modig. Kram

    SvaraRadera
  2. Du är en sån förebild för alla människor! Stark och modig. Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare