onsdag 27 maj 2015

Då var jag hemma igen


Bild: Jag... i mitten... ihop med några av kollegorna medan vi hade hattprovning på Åhléns.
(Hjälp, jag ser verkligen ut som tanten som är på stan och vallar sina småtöser.)

Åhhh, jag har haft en underbar bild med några av mina gamla kollegor i Göteborg idag.
En underbar dag med solsken som gick alldeles för fort å där man hinner prata alldeles för kort med varandra. Vi skulle behövt ett dygn... minst.

Jag fick kommit till mitt Indiska. Å allt jag ville prova fanns inne, i rätt storlek och satt som en smäck. Jag skulle kunnat shoppat precis hur mycket som helst men nöjde mej med byxdressen och den svarta klänningen med de vita rosorna på. Gillade byxorna med (som sagt, se inlägg nedan) men kunde inte shoppa upp hela lönen. Tog bilder... för er skull... men jag är verkligen usel på att fota mej själv i spegel, de blev alldeles suddiga.
Där till slog jag till på ett par solbrillor och på ett läppstift från Makeup Store. Har aldrig använt något av deras smink men läppstiftet satt på jättebra och färgade inte av sej på glaset när jag drack.

 

Utöver shoppandet så stannade vi för kaffe och ölstopp och därefter lunch.
Timmarna bara rann iväg och som alltid när något roligt man längtat efter är över så känns det lite tomt efteråt. Jaha, det var det det. Tillbaks till vardagen hej å hå.
Vi är uppsplittrade för vinden. Jag på BB, flertalet andra på två medicinavdelningar, en på ortopeden, två i Göteborg å en som går i väntans tider. Vi trivs olika bra med våra nya liv men saknaden efter varandra är gemensam.
Och det är kanske gott så.

Puss/ Asta


1 kommentar:

  1. Härligt med sådana dagar! :) Såg dressen och den var verkligen jättesnygg på dig. Kram, Maria

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare