torsdag 28 maj 2015

Vem tycker du ska leda nästa års Eurovision song contest?



Spekulationerna om vem som skall Eurovision Song Contest nästa år när Sverige är värd är redan i full gång. Lägst är oddsen på Petra Mede och Måns Zelmerlöv enligt Aftonbladet.
Bland kommentarerna är det få som vill se Mede för att hon är kass/ dålig programledare/ inte rolig någonstans medan Måns verkar hålla hög popularitet. Många vill även se Sahra Down Finer och Sanna Nielsen.

Jag tycker Petra Mede är skitbra och att hon gjorde ett strålande jobb senast det begav sej.
Hon är språkbegåvad, vacker, cool och rolig. Många länder var imponerade minns jag av vår show och av hennes framträdande.
Men det känns  väl lite trist att köra en repris?
Jag menar, vi har väl fler begåvade människor i det här landet?
Sanna Nielsen känns också väldigt mycket... gjort. Å Zelmerlöv, han kan väl sjunga å göra lite instick typ som Conchita gjorde i årets upplaga.

Så vem/ vilka skulle jag vilja se?
Paret Gardell- Levengood känns klockrent tycker jag.
Eller nån snygg världsberömd stjärna ihop med någon rolig karl? Kanske Lena Olin Och Björn Gustavsson.
Eller tvärtom, stilig karl och rolig kvinna. Joel Kinnaman med Mia Skärringe?
Sahra Down Finer tycker jag oxå hade funkat, kanske ihop med Ola Salo.

Å så lite BRA pausunderhållning.
Är det nåt Sverige är bra på (förutom vapenindustrin) så är det ju musik.
In med lite stora kända artister... ABBA lär väl bli svåra att få återförenade... men Marlena Erhnman (skulle för övrigt kunna funka som programledare med), Robyn, Roxette, en snabbversion av Kristina från Duvemåla.

Vilka är dina förslag?

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Jag röstar för Gina Dirawi. Skön tjej, lyssnade på hennes intervju i värvet igår, jag har ju 'missat' henne men hon verkar helproffsig! Hon och Mark Levengood tror jag på. Tror inte Gardell håller internationellt, hans humor och sarkasm är svår att översätta till Engelska tror jag. Ska bli kul att se vem det blir!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare