söndag 3 maj 2015

Sammanfattning och tankar om nästa vecka



Söndag kväll.
Nästa vecka, fyra pass, är mina sista veckor på Medicin fram till hösten. Kanske för gott.
Jag har nog inte greppat det där än, mentalt inte fått in att jag kanske kommer att läsa i höst, och sedan försvinna från det ställe som varit min arbetsplats i tretton år. Där många av mina vänner finns.
Hittills har jag bara varit glad men nu börjar ett visst vemod sprida sej inom mej oxå.
Tvivel.
Gör jag rätt nu som testar det här? Är det inte väldigt fint å tryggt att kunna sitt jobb? Känna sina kollegor?
Min start på BB har lixom varit snart och sen men nu är det om en vecka.
Nästa söndag sitter jag här och ska börja endagsutbildning dagen där på och är säkert skitnervös.

Min sista vecka ska jag utöver att jobba de här fyra passen oxå fixa en massa praktiska saker.
Som att byta omklädningsrum, få behörighet att komma in på nya ställen med mitt passerkort, tömma skåp, kolla så att jag hittar från den nya parkeringen till BB och omklädningsrum, signera journalanteckningar och bjuda på gofika.

Vad mer bjuder vecka 19 på då?

Kasst väder sägs det, är sugen på värme nu även om det har varit okej igår och idag. Sol men inte så där jättevarmt. Har ändå solat ansiktet lite och även om jag inte är brun så har jag tappat det där sjukligt bleka.

Ännu mer pollen antagligen. Idag är första dan som jag känt av allergin ordentligt och fått ta extra mediciner.

Fixa fransarna på tisdag (halleluja) nu är det inte många kvar sedan sist.

Springa åtminstone tre rundor.

Gå på middag hos Cissi å hennes man på lördagen.

Hoppas ni får en fin vecka ni med.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Det er alltid skummelt å begi seg på noe nytt, når man har gjort det samme i mange år. Bare vent, snart skriver du her og lurer på hvorfor du var nervøs - dette var akkurat det du behøvde. :-) Ønsker deg masse lykke til. Klem Laila

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare