tisdag 26 maj 2015

Indiska, håll ut. Jag är på väg.



Imorgon ska jag ut på äventyr till stora staden Götelaborg ihop med ett gäng gamla kollegor.
Det ska bli jätteroligt att träffa dem å välbehövligt att göra/ höra någonting annat än grabbarna grus pockande på uppmärksamhet här hemma. (Ja, jag vet att jag kommer längta ihjäl mej efter dom till fram mot eftermiddagen.)
Vi åker tidigt (allt för tidigt om ni frågar mej) och är hemma sen eftermiddag/ tidig kväll.
Vi ska shoppa, dricka öl å tjöta.

Å på tal om shoppa så har Indiska HUR mycket ljuvligt som helst nu.
Dessa tre plagg är jag allra mest sugen på.
I placerad ordning.
Ytterligare en klänning är det sista jag behöver men HUR ljuvlig är inte denna?!
Byxdressen har jag visat tidigare och den är jag allra mest spänd på.
Har provat hundratals byxdressar utan att fastna. Antingen passar de inte min kropp eller oxå inte mitt liv (dvs är för eleganta) men denna tror jag mkt på. Ev kan jag tänka mej att sätta resår i bensluten för en mer hippibetonad look men vi får se.
Är så kär i den att jag nästan är lite nervös. Okej om jag inte ser klok ut i den, det kan jag ta men tänk om den är slut?!
Jag menar VEM vill inte äga den här?!



Å så den gudomliga klänningen då. Tror till å med att mormor Asta skulle kunna bli ganska så raffig i den här.



Byxorna är plan B. Oxå jätte snygga med en vit enkel tubtopp till men ovanstående plagg suktar jag lite hårdare efter.



Ja, jag fattar.
Ni kommer att gå som på nålar till imorgon kväll när ni äntligen får veta vad som fick följa med hem till byn.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare