onsdag 16 maj 2012

Bloggutmaning



    Blev utmanad av finaste Ergo sum.
    11 utomordentligt intressanta frågor skall besvaras. 11 bloggare skall utmanas med 11 nya frågor.
    Hmmm.... Det här får jag grunna till på.
    • Om du fick besöka en historisk plats/händelse, vilken skulle det vara och varför?
      Personer är lättare att svara på. Jag skulle gärna velat träffa Martin Luther King. Jesus. Florence Nightengale.
      Kanske skulle jag velat vara med när andra Världskriget tog slut. Eller på -60 talet när allt var hippie och fullt av framtidstro.
    • Om du vore av motsatt kön, vilken egenskap skulle du akta dig för att utveckla?
      Jag hoppas att jag skulle lägga band på min frustration och inte bli en misshandlare.
      Det låter kanske underligt, men jag har flera gånger blivit så arg på min make att endast mitt fysiska tillkortakommande har hindrat mej från att klappa till honom. Rejält!
      Jag avskyr dessutom tyst manlig härskarteknik. Små (och ibland stora) subtila gester som förminskar medmänniskor.
    • Vilket råd har irriterat dig mest?
      Åhh jag får många irriterande råd. Å har fått genom livet.
      Allt ifrån att jag skulle göra abort när jag var gravid som 17 åring... det var kompakt motståndet... vänner, släkt, ja alla ansåg det till den oförskämda människan på arbetsförmedlingen som genom att tala om vilken looser jag ansågs vara fick mej att börja studera.
      Nu mera retar jag mej nog mest på tidningars råd om att jag absolut måste "göras om."
      Bli smalare, snyggare, ambitiösare, träna mer, plugga mer, opereras mer...
    • Vilken filmkaraktär speglar din personlighet bäst?
      Kanske prästen i Änglagård... Henning. Vi är båda nyfikna, opened minded, snälla, lite konflikträdda och när vi väl blir arga så blir det för mycket.
    • Vilken blomma föredrar du och varför?
      Liljekonvalj. Det är min blomma. Blommar oftast när jag fyller år. Fanns i min brudbukett.
    • Vad är det äckligaste du ätit?
      Ätit och ätit men en gång svalde jag en stor fluga av misstag, host-kräktes upp den men bara halva kom upp.
    • Hur många par skor har du?
      Många. Ingen aning om hur många... ett tjugotal kanske.
    • Vad är det minst attraktiva med oss människor rent fysiskt?
      Hos män är det absolut en slak penis med hängande pung bakom.
    • Om du kunde gå tillbaks i tiden och be någon om ursäkt – vem skulle det vara och varför?
      Detta är en känslig, djupt privat fråga. Å det finns många.
      En gång för ungefär 10 år sedan svek jag en kvinna jag precis lärt känna, som jag hade stor potential att tycka om och bli nära vän med. Jag förrådde henne... inte ensam men jag hade en stor del i det och hon blev såklart både sårad och förbannad.
      Hade jag kunnat backa tiden och förändra något så hade jag agerat annorlunda.
      Till hennes tröst kan jag säga att det drabbade mej på olika sätt...inte minst med dåligt samvete.
    • Vilket är ditt favoritgodis?
      Chips men det är väl mer snask. Salt lakrits, choklad, sura flaskor.
    • Vad sover du i?
      Trosor.

    Mina frågor då...

    ♥ Vad har varit viktiga vägskäl för dej i livet?
    ♥ Nämn tre fördomar du vet om att du har?
    ♥ På vilka sätt lever du som du lär... och på vilka sätt gör du det inte?
    ♥ Vad är du mest nöjd med vad det gäller ditt yttre?
    ♥ Om du fick ligga med vem du ville... ett frikort helt enkelt... vem skulle det då vara. Välj en svensk och en utländsk.
    ♥ Vem av samma kön attraherar dej mest?
    ♥ Vad retar du dej på mest med sittande regering?
    ♥ Vad har sittande regering gjort bäst?
    ♥ Beskriv dej som barn med fem ord?
    ♥ Beskriv dej som vuxen med fem ord?
    ♥ Berätta om när du gjorde bort dej en gång?

    Jag utmanar...
    Ergo sum
    Emelie
    Evelina
    Mini
    Louise
    Köpenhamnsmorsan
    Maria
    Sammelsurium
    Pipan
    Åsa
    Tråktanten

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
    Bloggen är levande genom sina läsare