torsdag 17 maj 2012

Yngsta å äldsta



Ja men visst har jag fantasiskt fina tjejer!
Så vackra, snälla och kärleksfulla. Jag blir helt varm i kroppen bara av att se på dem.

Denna bild är tagen i tisdags. Vi har precis duschat Märta på tomten.
Hon hade badat i havet, rullat sej i sand å rutten tång och därefter kommit bort!
Jo det är sant, i 40 minuter var hon borta och vi letade närmast hysteriskt.
Själv cyklade jag utmed en närbelägen starkt traffikerad väg med hjärtat i halsgropen.
Tillslut fann min stora tjej henne.
Förvirrad stod min lilla plommonpaj mitt i ett stort björnbäsrsbuskesnår och vågade varken gå fram el bak.
Hon var så trött så husse fick komma med bilen å hämta henne, men oskadd.
Tack gode Gud.

Nu får Sverige ta å skärpa sej mot Tjeckien. Det står just nu 1-2.
Kämpa!!!

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra döttrar du har! Jag måste säga att jag är imponerad över att du ändå skildrar Märtas försvinnande så lugnt. Hade det varit min Lowe så hade jag varit HYSTERISK och det hade blivit tre inlägg på raken bara om det. :))
    Ha en fin kväll och jag såg vad du skrev på fejjan men kunde inte kommentera på den sidan av någon anledning. Men ja, du syftat på låt titlen och jag säger med ett leende - ja!!! :))
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. 40 minuter... Det hinner hända mycket i ens huvud på den tiden, fasa! Jag vet hur det är, har haft både ungar och katter borta, och det är en sån underbar lättnad när de dyker upp och är helt oskadda. Skönt att det slutade bra!

    SvaraRadera
  3. Fina, vackra tjejer!!! Och underbar bild A!!! *ler* Klart att du skall vara stolt över dem!! Alla gånger!!!

    Härligt att läsa att din födelsedag varit bra - det skall den egna dagen vara! 5 kg hit eller dit, är man snygg så är man, oavsett!!

    Vad kul att du gjorde utmaningen! :))) Och tack för din utmaning till mig. Jag skall absolut göra den. På lördag fyller S 40 år, så vi har lite att ordna med inför en stor fest. Därav frånvaron lite från bloggen..

    ha en riktigt härlig fredag i morgon!

    Kramar! the monk

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare