torsdag 31 maj 2012

Vad gör dej olycklig...

Då menar jag inte olika farsoter somkan tänkas drabba dej eller dom du älskar utan vag gör dej
L E D S E N
A R G
S U R
M O D F Ä L L D
T R Ö T T
Kort sagt,vad i ditt liv... din vardag stjäl din energi. Om många bloggare svarar kan vi kanske sammanställa och se gemensamma drag, men oxå att det inte är så illa egentligen.
Häng på denna utmaning nu (så är ni världens sötaste)...

Jag börjar!
I mitt liv får jag negativa känslor och töms på energi av...

♥ Plötsligt och oförklarig uppkommen ångest (vilket sker mindre sällan el så gott som aldrig nu när jag äter medicin.)

♥ Min rädsla... eller skall vi kalla den feghet...som begränsar mej. I allt från att söka nya utmaningar inom karriären till att gå ut i sociala sammanhang där jag inte känner någon o vet om de oskriva regelerna till att köra bil på okända vägar.

♥ Vissa slitsamma konflikter på min arbetsplats.

♥ Min make. Ja, kanske inte jämt men FÖR ofta. Framför allt över att han inte deltar.
Inte städar, inte vill göra saker som måste göras, inte är så sugen på att vara delaktig.
Å på att han har en negativ inställning till så mkt..."Det går inte/ det är för mkt jobb/ det kostar pengar/ det är tråkigt and so on

♥ Min släkt. Ibland. Rätt ofta.

♥ Skitvädersprognos inför stundande semester



♥ Mina fysiska komplex som jag väl...rimligen... borde vuxit ifrån.

♥ Allt jag ofta väljer den bekväma vägen och inte den krävande.

♥ Min dåliga karraktär. Jag ger upp så fort.

♥ Att pengarna alltid tar slut så fort.



♥ Att så många av mina medmänniskor är puckade/ egoister/ inskränkta.

♥ Att vissa självutnämnda ledare tillåts ta den rollen... och behålla den.

♥ Snåla människor gör mej tokig

♥ Krånglande datorer med

♥ Att få träffa sina barn för lite



♥ Naglarna som bara går sönder trots dyra preparat och ett ständigt duttande.

♥ Människor som tror att de är för mer å har näsan upp. Nästan alltid kvinnor galet nog.

♥ Rasister

♥ Elitister

♥ WM drömmar som går i kras

♥ Allergihelvetet



♥ När människor har den dåliga smaken att känna till min blogg men ändå inte läser den, älskar den, kommenterar helt galet mycket...

♥ Min cancerhyperkondri

♥ Att jag vill gå i ner i vikt men inte "kan."

♥ Människor som har mage att klaga på min hund. Kalla henne ful, bortskämd el ouppfostrad.



Tja,på ett ungefär det...
Vad är era hung up's?

Puss/Asta

4 kommentarer:

  1. Håller med dig i mkt, men för mig är det andras brister. Dumhet, lathet och feghet. Och när deras -het går ut över andra människor och speciellt barn. Blir så hemskans arg att all energi bara försvinner. *poff* så är den borta.

    SvaraRadera
  2. Återigen en bra lista!!! Den hänger jag också på i helgen.. Det finns en HEL DEL som stjäl energi.. Eller som hade kunnat göra det..

    Kramar FinA

    SvaraRadera
  3. Men mamma! Blev du så ledsen för att jag sa så om Märta? Jag har inte sagt att hon är ful! Men hon Är bortskämd, och hon Är liite ouppfostrad.

    Men jag gillar Märta ändå! Jag gillar bara inte dreggel i maten, eller i knät, eller nån annan stans.. :)

    Och hon är ju uppfostrad också, bara inte när det kommer till att tigga, något du förövrigt själv "hatat" när andra hundar fått lov att göra.. Så du behöver itne bli ledsen för det.

    Puss och kram!

    SvaraRadera
  4. Det vekar ändå vara din Lycklig lista, som väger TYNGST
    Stor kram Annie

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare