torsdag 31 maj 2012

Vad gör dej lycklig...

Se min utmaning vidare i inlägget nedan.
Låt oss tillsammans komma på de små sakerna... som inte behöver vara varken storslagna eller dyra... utan som finns i din vardag och som gör ditt liv bättre, fyller dej med energi.
Är övertygad om att vi kan... om ni vill... komma på massor av saker.

Jag börjar! Detta är lycka och vardagslyx för mej...

♥ Sovmorgon.Att vakna utsövd och ha tid att ligga kvar, låta sinnerna komma till liv, stretcha ut kroppen och tankarna.



♥ Att som idag komma hem och Min har precis gått en lång kvällsrunda med hunden.
Slippa gå ut själv och veta att hunden har haft det gott utan mammi hemma.

♥ Att finna en hel glänta med liljekonvaljer och plocka med sig en bunta hem.

♥ Min blogg. Att ni läser den, återkommer till den, gillar den.
Å att få skriva den, samla viktiga och oviktiga tankar.

♥ Mina barn. Jag vore inte den samma utan en enda av dem. Älskar dem så klart gränslöst.

♥ Att det går bra för dem. Att de är lyckliga med det som de valt att göra.

♥ Att min Mini... fortfarande... älskar att umgås med mej och ser mej som sin bästa vän.



♥ Märta så klart. Märta, Märta, Märta mitt hjärta.
Peppar, peppar, peppar varje dag hon är frisk nu.

♥ Havet.Att bo nära. Allt annat känns otänkbart. Älskar alla havets skiftningar och årstider och genom åren har havet varit min överlägset bästa terapeut och läromästare i att njuta av nuet och kasta bekymrerna i vågorna.



♥ Att få vara frisk! Så klart.

♥ Att ekonomin går runt.

♥ Att shoppa något fint

♥ Färg på snoken.

♥ Känslan efter bra sex.

♥ Om dryga veckan får jag mina nya glasögon.

♥ Att det snart... snart... är semester.

♥ Fina vänner, fina kollegor, fina föräldrar, fin man.

♥ Att jag kommer framåt i det arbete jag gör med mej själv.

♥ Kall öl

♥ Nybakt pizza



♥ Grilla

♥ Min stora trädgård

♥ Ljuset som kommit tillbaka

♥ Sommarfesten som väntar i juni

♥ Att ha ett arbete som jag är stolt över

♥ Min katt Vilda

♥ Lukten av nybryggt kaffe



♥ En god drink på en solig uteservering

♥ Att åka tåg

♥ Få längta till en god bok man läser

♥ Lediga fredagskvällar

♥ Nybäddad säng



♥ Choklad

Tja,typ så. Nu är det er tur.

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Hänger på när jag "orkar"...
    Kul att läsa iaf!!
    Sov gott !!

    SvaraRadera
  2. Min hund, mina underbara vänner, bada, choklad, vin, ridning och då givetvis hästarna, läsa böcker, semester, mitt hyfsat fria liv bland mycket annat

    SvaraRadera
  3. Härlig utmaning! Hänger på den idag eller i dagarna. :) Tycker du har mycket som är gott och fint i ditt liv. Kramar, Maria.

    SvaraRadera
  4. *ler* Härlig lista A!!! Underbart! Och visst finns det en massa att vara glad över.. Lycklig över.. Jag hänger på i helgen..

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  5. Den tar jag imorgon!! Det som gör mig olycklig är när mina barn mår dåligt! Då måste jag fokusera på sådant som gör mig glad! Fast ibland kommer verkligheten över mig iallafall! Kramar Anna

    ps. Snälla du ta bort det där att jag måste bevisa att jag är en robot! ds.

    SvaraRadera
  6. Mina fantastiska hundar, min man, turen att kunna få barn på naturlig väg (även fast jag tycker det är oerhört överskattat att vara gravid - suck), lyxen att få resa i jobbet (bara nationellt men let's face it - Australien är ju ett grymt land att få resa runt gratis i), mitt fina hus med gångavstånd till havet, min mamma och resten av min familj som stöttar mitt beslut att bosätta mig på andra sidan jorden även fast jag vet att dom HATAR att jag gjort det valet, rött vin en kall höstkväll, rosévin en varm sommarkväll, att jag när som helst kan leta upp en vild koala eller lite vilda delfiner att fascineras av, att jag har fått med mig galet bra värderingar av min familj och Sverige - det hjälper när man bor i ett land som inte har så bra värderingar alla gånger, att mina föräldrar har lärt mig att alla har lika värde - oavsett hudfärg/hårfärg/sexuell läggning/kroppsstorlek, bra musik (Lars Winnerbäck bl a), en bra bok, min iphone (sorgligt men sant - jag älskar den), nya skor (när jag väl gått in dom), surt godis, mina skitsnygga nya glasögon, sushi, höstfärger, sommarvärme och sist men inte minst internet (för vad skulle jag ta mig till utan Skype/Aftonbladet/bloggar (bl a Astas braiga blogg!

    Kram på're!

    SvaraRadera
  7. Ja vi har mycket att vara glada över,
    samtycker med det mesta du skriver.
    Hälsan, är glad att få vakna på morgon och vara full av energi,
    för golf och trädgårdsarbete.
    Jag älskar att vara i min trädgård, har skapat den själv med enkla medel.
    Leva med en man som förstår mig.
    Kram Annie

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare