måndag 28 maj 2012

Måndag



Måndag förmiddag.
Jag har sovit oroligt, vaknat till många gånger.
Hade ställt klockan på 10 men vaknade nån dryga timma innan och läste ut de sista kapitlen i min bok "Två soldater" av Roslund och Hellström.
Som vanligt... lysande och efterlämnandes en känsla av att historien fortsätter.

Måndag.
Slut på ledigheten. Jag kör 6 dagar jobb nu denna veckan.
Det fina vädret är oxå slut i min del av landet sägs det. Så långt fram som smhi kan se blir det svalt och ostadigt.

Jg vägrar låta mej nedslås. Inte än.
Än bär jag med mej helgens känsla av sol och värme.
Fyra dagar på raken med grillat. Vin på altanen. Promenader utmed havet och fötterna bara i vattenbrynet.
Ännu har jag sommaren inom mej.
Har ni hunnit tanka ordentligt med sommar i helgen?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Jo då, jag har tankat sommar - så att jag klarar mig i ett par dagar med mulet väder. Men SEN - då får det allt bli sommar igen!!!!! Jag kräver det!

    Kramar A

    SvaraRadera
  2. Ja jag har tankat sommar. Fast ska jag vara ärlig behövs lite regn. Kom på att jag också vandrat på en strand i Falkenberg....
    Minns bara det och ett kafé vi va på.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh, den boken hoppas jag läsa i sommar, de skriver fantastiskt bra!

    SvaraRadera
  4. Njaaa........ Har jobbat som en dåre å idag när jag e ledig så spöregnar det o blåser halv storm :(
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare