söndag 27 maj 2012

Mammornas dag


Bild:Min mamma.


Grattis alla mammor idag på mors dag.

Solen har strålat på oss idag och gett oss ännu en vacker majdag.
Min mor har varit här, kom med tåget i förmiddags och åkte nu ikväll och vi har haft en fin dag tillsammans.
Vi åt paj och drack kaffe i trädgården och tog oss därefter ett spontanbesök till GeKå's.
För att mamma ville kika lite och för att hämta upp Mini i Ullared.
Jag skulle ingenting handla men inträdesavgiften ligger ju alltid närmare tusenlappen ändå.
Det blev schampoo, krämer, hårfärg, tvättmedel och annat som är "billigt" samt den här helt underbara polkagrisrandiga one piece'en i tunt T-shirttyg. Min turkosa luddiga är lite varm så här års...
Innan ni protesterar högljutt med fula ord... den kostade 159 stackars kronor och kommer endast att användas innaanför bygränsen.


På vägen hem hämtade vi upp Dotter nr II och jag fick världens största överraskning.
Sötaste kattungen Doris skulle bli min. Maken hade gett med sej.
Hon eskorterades hem i kattbur. Buren sattes ner på altanen och Märta nosade nyfiket på den.
Allt såg ut att gå bra.
Men plötsligt stressade Märta upp sej mer å mer. Blev närgången.
Kissen väste och morrade för allt var hon var värd samt skickade ut en tass med vassa klor på mot Märta som svarade med att "attackera" buren och skälla.
Det var kört!
Jag insåg det direkt.
Det vore inte rätt mot en liten kattunge att tampas med Märta och jag kan inte ärligt säga att hon inte skulle bitit ihjäl den på två röda sekunder.
Jag hade hoppats på att Märta skulle se att den var liten... men nej. :(
Jo Märta är van vid Vilda... burdus men accepterande. Andra katter jagas dock ilsket ut från hennes rivir.
Så lilla Dodis fick följa med sin gamla matte hem igen.



Bortsett från den besvikelsen... jo, för jag blev lite ledsen... så hade vi en trevlig eftermiddag/ tidig kväll här.
Vi grillade lite och umgicks en stund tre generationer brudar och en trött make.
Jag fick en jätte vacker mini orkide av Mini och en nyckelring av Dotter nr II


Efteråt... när maken kört mamma till tåget och Dotter nr II ( med söt kissen) hem till sitt så gick mini å jag en härlig runda med Märtis till havet. Vi satt där i sanden, pratade om livet, såg på en lyckig hund i ett stort hav och jag kände...

...livet är rätt fint ändå.

Puss/ Asta

En extra puss och "tack för att ni finns" till all mina mammor.
Min riktiga mamma, min mormor som i mångt o mkt är min mamma, min mor på jobbet och min bonusmamma Britt. Ilove U all.





4 kommentarer:

  1. Rymt fr kåken?? ;)
    Nja, en katt vore nog inte idealisk med lilla Hjärtat. Skulle nog, om inte bli frukost, så kortlivad iaf!!
    Ha en bra måndag!!

    SvaraRadera
  2. Underbar onepiece A!!!! Väldigt, väldigt trevlig - och till ett facilt pris! Vad härligt ni verkar ha haft det!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Men en liten kylskåpsmagnet fick du väl också? För det köpte jag med, så den borde ju legat i paketet... :S

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare