måndag 1 oktober 2012

Tidig start på veckan

 

Ohhh shit vilken natt det har varit.
Somnade sent, efter 02... som alltid numera och vaknade sedan någon gång i timman.
"Den lilla mannen" har varit orolig, bytt läge och väckt mej flera gånger.
Kisseriet/ bajseriet har gått skapligt sista nätterna men i morse vaknade jag (igen!!!) av att maken svor ute i hallen påväg till jobbet.
Då var där X antal bajshögar och kissepölar och jag klev upp, sanerade, körde igång tvättmaskinen och tvingade mej kvar uppe.
Ikväll ska jag jävlar mej vara trött!
Vovsingarna å andra sidan snarkar gott ute i köket på madrassen bland täcken å kuddar utan ett enda problem i hela världen.

Jag har haft en bra helg.
Kära vänner över på middag i lördags. Trevligt och opretentiöst  som vanligt.
Å så bio igår då.
Idag jobbar jag, enkelkväll, för att sedan vara ledig två dagar innan intensiva veckor av jobb, fackliga kurser, after work och annat.
Trevligt i sej mycket av det, men ni vet hur jag är... mmmm, blir stressad av en massa saker inbokade och trivs bäst hemma med mina hundar.

Hösten har tagit Halland i besittning ordentligt sista dagarna.
Igår invigde jag nya vinterjackan utan att det kändes ett dugg överklätt.
Hade förvisso tunna kläder under. Temperaturen ligger kring en 12 grader.
Det är grått och fuktigt ute.
Jag föredrar ju helt klart höstsol, men vi har hittills haft en fantastiskt fin höst tycker jag och detta murriga har sin charm det med.
Det luktar så gott om hösten, löven prasslar när man går, allt är så stilla även om det blåser.
Min Mini muttrar alltid "jag hatar hösten" och jag har så svårt att förstå det.
Jag älskar denna årstiden, älskar den!
Den är som bomull för själen och det behöver jag sannerligen.

Då sparkar vi igång den här veckan då.
Ska vi enas om att den kommer att bli helt okej?!

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Jag älskar också hösten!
    Klart att detta kommer att bli en helt okej vecka för oss alla!
    H/Helena

    SvaraRadera
  2. Ja, jag älskar oxå hösten med sitt lugn.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  3. Hahah WOW vilken härlig bild!! Trodde först att det var en kanin! Så SÖT!!

    Jag tycker om hösten (obs inte älskar)! Min man är som din Mini, suck! Trött på att höra det! Jag tycker om alla årstider! Är lite vad man själv gör dem till skulle jag tro och vad det är för slags väder! En regnig vår o sommar är INTE kul! En solig krispig höst är underbar!

    Du ska ha en bra start på veckan och hoppas du får sova gott i natt!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Jag älskar oxå hösten, en krispig fridfull årstid!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också hösten, men inte i år konstigt nog. Längtar bara till sommaren. Det kan bero på att min sommar för en gångs skull var helt utan trauman./ Blueberries

    SvaraRadera
  6. Ja hösten är bäst! Fast det är mer än blött ute, vilket inte är så bra när man har häst....

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare