fredag 19 oktober 2012

Vilken dotter va?!

 

Följande hade Mini skrivit på sin facebooksida.
Det är alltså ett mail hon skickat till Hallands länstraffik och nu oxå till våra lokala morgontidning.
Hon gjorde det utan att tala med mej.
Jag måste säga att jag blev så stolt över henne.
Över att hon ser orättvisor, reagerar på att människor behandlas olika och gör sej hörd.
Vi talade om det efteråt, jag menade att busschaffören kanske hade dåliga erfarenheter av den här personen sedan tidigare, men som hon sa, det ska inte spela någon roll.
Hon är fin min Mini.


Skickar detta brev till hlt:
Idag på buss 652 klockan
17.37 mot Varberg steg det på en tydligt alkoholiserad man.
Ungefär såhär skedde diskussionen mellan mannen och busschauffören:
Mannen: Jag ska betala med detta kortet, säger han och räcker fram sitt visakort.
Busschauffören: Lägg ut ölen du har i fickan först, säger han redan med en otrevlig ton.
M: Men jag vill bara betala först.
B: Lägg u

t ölen.
M: Jaja, jag vill bara betala.
B: Nu lägger du ut ölen!
M: Det verkar som att du är sugen, här har du.
Mannen räcker fram ölen till busschauffören, som tar ölen och går ut och slänger den.
Efter det låter han riktigt arg och säger till mannen: Ut härifrån!
Mannen som uppenbarligen skulle till Varberg (eftersom att han innan busschauffören kom frågat mig om denna buss gick till Varberg) sa att han var tvungen att åka med denna bussen. Men så fort han öppnade munnen sa busschauffören bara ut härifrån! Eller så larmar jag och då kommer polisen inom två minuter! Vid detta laget började mannen bli irriterad, som vilken människa som helst och kallade busschauffören för 'fitta' osv. Men vem skulle inte bli irriterad av att bli krängt på detta vis?

Hur hade situationen varit om det hade varit jag och en colaburk istället?

Jag har många gånger druckit cola på bussar i busschaufförers medvetande.
Och när han väl slängt ölburken, varför inte bara säga: Okej det var jävligt dum, betala nu så vi kan åka. Eller liknande? Ska det verkligen gå till såhär?

2 kommentarer:

  1. Du har kloka döttrar du A - men så har de också en fin mor!

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Blir INTE alls förvånad!! Min 13åriga dotter blir avslängd,alltså skrikit på henne att gå av bussen NU...i mörkret! påstod att hennes busskort inte var giltigt!? vilket det visst var, fick knappt en ursäkt av HLT när vi klagade.
    Det är nästan någon incident varje vecka, det är inte okej!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare