torsdag 4 oktober 2012

Att vara blöt i trosan å lukta som en fyllkärring.

 

Åter i familjens trygga sköte om ni varit ängsliga för mej.
Inte?!
Var på After work i går... bilden på Lillebror ljuger en smula... det var trevligt på alla sätt å vis men inte särskilt wild & crazy.
Stillsamma underbetalda lågstatusakademiker som åt en bit mat och drack några glas med alkoholhaltigt innehåll. Givetvis dryftades endast vetenskapliga artiklar och evidensbaserad vetenskap.
Så klart!

En söt å ung liten servitris gjorde en fabläs ungefär tre minuter efter att jag satt ner min lilla rumpa inne på Harrys.
Hon balanserade för många glas på en bricka å hejsan hoppsan så hade jag ett stort glas vin och en skvätt öl rakt ner i knät.
Jag blev blöt från midjan ner till knäna ungefär och ända in på trosorna.
Blöt i trosan på ett mycket otrevligt vis måste jag säga.
Som tur var så var jag helt klädd i svart men blött och kallt var det under de 5 timmar vi satt där.
För att inte tala hur jag luktade!
Surt gammalt rödvin.
Hade jag någon som helst illusion om att vara lite fin innan så kan jag ju säga att den känslan dog rätt kvickt.
För det lilla "besväret" fick jag dryga 100 kr rabatt på notan.
Generöst Harrys. Eller inte!

Sov över i grannstaden hos vännen o kollegan Jai.
Vi kom hem strax efter halv tolv och gick loss på ostbricka, vin och förtroliga samtal.
Samtal vi säkert kunnat fortsätta med i många timmar om det inte vore för att jag skulle upp halv sex å jobba.

Rev av arbetstimmarna men var väldigt väldigt trött och väl hemma somnade jag brevid Märta och snarkade i 2½ timma... kanske inte så himla supersmart men helt oemotståndligt.
För övrigt vill jag deklarera att jag tröttnat på hockey. Bara så ni vet!

Puss/ Asta


1 kommentar:

  1. Men jises.. för det skulle du fått hela notan struken såklart.. har dom ingen känsla för service?? Fy tusan så lågt!!!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare