torsdag 25 oktober 2012

A men va fan...

Jag blir så trött på mej själv.
Jag skulle upp tidigt idag. Hinna med en massa extrasaker före jobbet.
Som att färga håret. Åka å handla.
Ja, plus ta ut hundar och allt det där vanliga.

Vaknade åtta.
Bra tid! Duktig tant.
Släppte ut hundarna och kröp ner en stund igen.
Vaknade nio.
Gullade med Gottfrid och la mej sedan bredvid Märta som låg vid mina fötter för att morgonmysa med henne med. La armarna om henne så där gott å somnade mitt i en omfamning.
Vaknade typ elva...
Jäkla skit!

Jag får fortsätta ha min gråa utväxt och det får vara tomt i kyl å frys.
Maken får handla när han slutat.
Förresten är det inte mer än rätt.
I vanlig ordning ligger här disk å pizzakartonger å skräp efter deras gårdagen.
När min man kommer hem från arbetet så har han nämligen jobbat!
Jajemen. Då kan inte han gör någonting mer!
Han är förstår ni... trött.
Så trött att han tydligen inte kan ta bort sin tallrik efter sej.
Så trött att det står en mugg te här på hans skrivbord där det börjat leva någon märklig organism.
Ett nytt liv.
Fascinerande nästan.
Igår när jag såg på Bonde söker fru på tv4/play så sa han "Jag hörde en psykolog på radion säga att det är inte bra för kvinnor att se program som dessa för då jämför de sina män med bönderna och sina liv och tycker att allt i deras eget äktenskap är oromantiskt å skit."
Ehhh... ja ha.
Jag behöver lixom inte ett tvprogram för att inse att jag har en rätt lat karlslok och lever ett tämligen oromantiskt liv.

Men som sagt, det krävs två för att dansa tango och jag är hopplös själv.
Ingenting blir som jag förutsagt eller planerat.
Sömn å slappande prioriteras tämligen högt av mej med.

Nu måste jag skynda mej. Sätta lite färg i nyllet. Föna/platta/fixa håret. Ta ut vovvarna och ge mej iväg.
Imorgon jobbar jag dag och på kvällen skall jag ut på krogen.
Just nu skulle jag absolut prioriterat att få komma hem å slänga mej i soffan imorgon á la maken.
Tycker jag det är tidigt att gå upp nio så kan ni ju tänka er när jag måste kliva upp klockan fem.
Men men, det blir säkert trevligt. Då.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Skrattade hjärtligt åt den där psykologens analys. Ja, det kan ligga något i det. Skönt att du fick fixat håret i alla fall. Kram på dig!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare