torsdag 11 oktober 2012

Asta testar smink

 

Jag har svårt att finna en foundation som jag trivs med.
I somras körde jag ju med uuuuunderbara Sensai Bronzing gel, men jag tycker nog ändå att den gör sej bäst på lite solbränd hud så nu när tuben började ta slut ville jag under höst och vintermånader testa någonting annat.
Valet föll på Garnier B.B crem.

Hade faktiskt inte särskilt höga förhoppningar på denna produkt som lovar ALLT.
Återfukta, jämna ut hudtoner, ge lyster åt huden, täcka blemmor, dölja mörka ringar, reducera rynkor och skydda mot UV strålning.
Har nu använt den i tre dagar och nej... nåt mirakel är den inte, men KLART bättre än vad jag hade förväntat mej och väldigt prisvärd.
Minst lika bra som andra produkter i samma el något dyrare prisskikt.

Jag gillar inte att känna mej spacklad till vardag.
Tycker inte om när min foundation är så täckande att det ser ut som en mask på huden.
Mina rynkor får med fördel synas.
De visar att jag levt och skrattat mycket.
Jag tycker om mina rynkor.
Garnier BB crem ger lagom med färg och lagom med täckning.
Jag har torr hy och använder ändå en fuktkräm under.

Betyg: 4 av 5.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare