söndag 28 oktober 2012

Min helg


Söndag.
Sista suckande timmarna på en ledig helg.
En helg som jag hunnit med både partaj och att vara ute i det vackra höstvädret med mina hundar.
En helg av god mat, trevligt sällskap, drinkar, baksmälla å miljöträning.
Väldigt lite tid vid datorn å bloggen som ni kanske märkt.
Jag har ägnat mej åt det man i de sociala mediernas tidevarv så vackert brukar kalla för livet.

Fredag efter jobbet... trött som ett as.
Rätt osugen på att gå hemifrån.
Mina nytillkomna kilon gjorde att jag inte hittade några kläder som inte visade upp midjedäck och ryggvalkar. Som klämde å tryckte.
Maken noterade att jag blivit tjock. "Du var ju smal nyss, varför har du gått upp i vikt då?!"
Ehhhh, han fick inga pluspoäng där inte.
Kom in på krogen å kände mej trött, svullen, ful å irriterad.
Men alkohol, stugvärme å goda vänners lag gör underverk för humöret.
Vi pratade om "Fråga Olle" (otroligt smaklöst program om ni frågar mej... jag är så trött på att precis allting enligt sexterapeuter är "helt normalt" även om 99% av världens medborgare tycker att det är skruvat som fan. En hel jävla arm i analen. Hej hopp vad normalt. Ja, nu kom jag in på ett sidospår...)
och andra intressanta ämnen och timmarna flög iväg.
Jag var hemma lagom rund under fötterna vid ett tiden.

Vaknade upp... mindre käck.
Gick en runda med hundarna ändå och miljötränade Gottfrid.
Första svängen på stan gick jättebra. Han var nyfiken, kontaktsökande å framåt.
När maken sedan skulle handla en sväng på Coop och vi väntade utanför var det som om det blev för mycket för honom och han trissade upp sej själv med att bli stressad och skraj för allt å alla.
Det är som när han väl blivit stressad/ rädd så kan han inte varva ner.
Han var mycket nöjd med att få komma hem. Å mycket trött.
Snuttisen.
På kvällen var vi borta på middag jag å maken.
Jag var trött innan.
Är för gammal egentligen för att orka dra igång två kvällar i rad.
Men det blev kanon.
Trevligt å lättsamt som alltid när vi ses å god mat.
En hel del sus i kupan även denna kväll.

Märkligt nog vaknade jag full av energi idag.
Åkte iväg med Mini å vovvarna till en skog på andra sidan stan å gick en långis.
Bilden på Gottfrid är därifrån.
27 kg väger han idag lillkillen. Han är en liten snutt, en bäbis och jag fattar inte var han lägger kilona.
Dammsög, skrev ett brev, lagade mat, tvättade och såg hockey.
Väldigt "söndag" och väldigt lojt och skönt.
Å nu på kvällen har jag alltså sett "Så mycket bättre" och kärat ner mej i Maja Ivarsson (se inlägg nedan.)

Hur har er helg varit?

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. men vad taskigt av maken.....nu är det inte bikini säsong så skiiit i det, det enda roliga man har ju, dessa rider är att unna sig lite!! bara man får röra på sig!! och det gör du ju med voffsarna! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst är det långt till bikinitider, men jag vill ju helst komma I kläderna ändå. Blääää- Kram

      Radera
  2. Låter som du haft en bra helg älskade du. Själv har jag spenderat min på jobbet(natt) vilket var en upplevelse i sig. Men egentligen ville jag bara skriva att jag saknar dig och DINA kramar, åh DU är hur fin som helst. Vad än nu din make säger så är det mina ord som gäller.

    Massa kärlek! Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miss U too massor gumman.
      Hoppas att du har det bra å trivs å att de är snälla mot dej å kramar dej nu när inte jag kan. Kärlek tillbaka. Puss

      Radera
  3. Hundar är som ungar, det går till en viss gräns och sedan är det bara att packa ihop och gå hem. Söt är han, i alla fall. Gotten.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare