tisdag 23 oktober 2012

Inte just nu

 

Efter noga övervägande och timmavis av vånda har jag beslutat mej för att låta bli.
Just nu vill säga...
Ja, jag talar förstås om håret. Om att färga det lysande rött.
Jag är egentligen en riktig tuffing när det kommer till håret. Har stort mod och väldigt liten sentimentalitet.
Men som Maria så bra skrev (som förövrigt passar lysande i rött hår) gränsen mellan att se ball ut och att föreställa en vänsterradikal bildlärare i 50 års åldern är hårfin. Lövtunn.
Det är nog mest "50" som skrämmer mej, att se ut som en rödstrumppedagog kunde vara rätt coolt.
Till mina läsare på 50+ vill jag bara säga... Nej, jag ser inte på er som "nära döden" eller som "passerade bäst före..." verkligen inte, det är bara det att JAG som är 43 helst vill se ut som 43... eller kanske ännu hellre 39 ännu ett tag.

Det är konstigt det där.
Med "fräcka grejer" (o gud, bara att använda uttycket "fräcka grejer") blir eller riskerar att bli mer patetiska än coola efter en viss ålder. Eller mer ihop med vissa ålderstecken.
När jag fantiserar om glödande rött hår tänker jag på Rihanna.
Medan jag i själva verket troligen skulle påminna mer om hon rödhättan i Bonde söker fru som dejtar kamelbonden. Lite "rökande medelålders hemtjänstassistent" med mycket kajal.
Det samma kan gälla smink, tatueringar, viss klädstil.
Hippt om det inte kombineras med en förfallen figur, djupa rynkor, platt röv och uttryck som "fräcka grejer."

För övrigt är det härligt att det är höst.
Inte bara för färgerna, krispigheten, dofterna och lugnet.
Det är härligt för att det där med utseendet inte är så jävla noga så här års och nåt halvår framåt.
Det är okej att inte raka benen eller att det tofsar ut från troskanten.
Det gör inte så mycket att kilona samlas på hög å att det svullar ut lite här å där.
Det är inte en jävel som ser det i jeans och tjocka bylsiga tröjor.
Allt blir lite mer avslappnat.
Visst kommer det en ny vår men det är gott om tid, goooooott om tid.
Det är rätt skönt.

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Tack för fin komplimang! Förstår preciiiiiis vad du pratar om. Det är en hårfin linje det där med det röda. Hela tiden. Bättre då att stanna inom sitt eget kanske, men jag tror nog du hade varit fin i det röda - också. :) Kram kram från mig som somnade , men väcktes av lilltrams som plötsligt skulle börja morra och ha sig.

    SvaraRadera
  2. Glömde nog skriva men hade tänkt mig en kommenter som löd NEJ inte rött. Fast det är nog mest för att jag tycker du är så fin i ditt mörka.
    Är inte heller så sentimental när det gäller mitt hår, även om jag är lite mer försiktig nu när jag har långt.

    SvaraRadera
  3. Det fina med hår är ju att det växer ut mer av det hela tiden rakt ut ur skallen på en! :-D Men du har nog rätt, jag skulle tycka det var svårt att "rocka" knallrött hår. Speciellt som jag är gammal och töntig nog att använda uttryck som "rocka".

    SvaraRadera
  4. Äh, va faan, färga det. Skiter det sig är det bara att färga över igen el så växer det ut rätt snabbt.Hade jag passat i mörkare nyanser hade mitt hår varit flammande rött men jag ser grön ut i nyllet i dyl färger.
    ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  5. Åh jag har en illröd färgburk som väntar på mig i badrummet. Så fort jag orkar så ska jag färga ilsket rött.

    Gina förresten är en riktigt intelligent tjej. Humor i min smak.

    Tack för dina kommentarer förresten. De värmer och hjälper...kram

    SvaraRadera
  6. Har sökt i många timmar efter denna informationen! Tackar ödmjukast och bockar!


    My web site - tatueringar blommor bilder

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att du har en förtjusande blogg på gång här.
    Jag lägger dig i min feed.

    Also visit my web blog ... www.desivids.us

    SvaraRadera
  8. Hello, i read your blog occasionally and i οωn a ѕimilar one and і was јust curiοus іf yоu get
    a lot οf spаm rеѕponseѕ?

    If ѕo how ԁo you reduce it, anу plugin οr anythіng you
    can ѕuggest? I get ѕo much lately it's driving me crazy so any assistance is very much appreciated. green coffee au - http://kasia.moje-szkolenie.pl/node/3650 - green coffee bean extract au

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare