onsdag 31 oktober 2012

Dagen idag

 

What a day... men sååå trevlig och mysig på alla sätt.
Jag har varit ledig och haft två av mina stoooora kärlekar på besök.
Sonen som är hemma (ända till på söndag) och pappsen som kom hit med sin söta lilla fru efter shoppinghelvete på GeKås.

Men innan dess snodde jag runt.
Jag parkerade på en 10 minuters parkering och betalade inte avgift.
Skulle bara snabbt som attan in på bokhandeln och kolla efter boken som vi ska läsa i Bloggdalas bokcirkel. Jag fann en massa andra intressanta pocket men inte den.
Yrde vidare in till blomsteraffären och köpte veckans lilja.
Ja det är nåt jag unnar mej så gott som varje vecka. En lilja.
Mycket vardagslyx till liten peng.
Sen skulle jag in på systemet för ett glas vin ville jag ju bjuda plastmamma på... och på vägen dit ligger Lindex. Dit skulle jag icke... men så fick jag syn på en grå klänning jag spanat in och halvgillat på deras online shope. Den såg hundra gånger snyggare ut på skyltdockan och trots att jag verkligen inte behöver en klänning var jag tvungen att prova.
Stl 40 (hmmmm) men den satt som en smäck och självklart kunde jag inte lämna affären utan att valla kreditkortet. Den är så fin, så fin, så fin.

Sen vin. Å tillbaka till bilen (inga böter), hem, ut med hundarna och kort därefter kom pappa med fru.
De hade käkat så vi fikade och knäckte sen en flaska vin medan vi tjötade.
Det var första gången de träffade Gottfrid och jag tror att de tyckte att han var fin.
Eller tror, han ÄR ju världens finaste prins så hur skulle de kunna tycka nåt annat?!

Nyss var jag ute med hundarna igen.
Träffade en blodhund som bor här i området. Satan i gatan vad stiliga de är!
Det står uppskrivet på min "måste innan jag dör lista" att äga en sådan. En Torsten.
Han är två år, stor, stilig och majestätisk.
Å så jäkla charmig!!!
Ni ska inte bli förvånade om Gottfrid får en sån här bror en dag.

Nu väntar bönderna alldeles strax.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jag är inte det minsta förvånad om Gottfrid får en sådan bror en vacker dag. :) Det låter ändå som en glad dag för dig. Härligt med ny klänning.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Så märkligt att du inte hittar boken. Låter dock som en bra dag. Ja just det du har ju GeKås intill knuten ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare