onsdag 17 oktober 2012

Ful, fet å otacksam



Jag har varit illamående hela dagen.
Ja, sen igår faktiskt. När jag skulle somna igår kväll hade jag hela tiden den där känslan ni vet... "nu spyr jag, nu spyr jag..." men det hände ingenting.
Hela dagen idag har jag känt mej gruvligt bakfull.
Vet i fan vad det är, det är inte magsjuka för det händer ingenting och jag kan äta.
Det är definitivt inte graviditet.
Men det är jobbigt som fanken ändå.
Inte tillräckligt illa för att sjukskriva sej imorgon... inte som det känns nu... men usch, pyton ändå.

Jag vägde mej idag.
Förlåt alla som är större än jag å tycker att jag gnäller över ett lyxproblem, men jag måste ju ändå utgå från MEJ.
Självklart har jag haft det på känn. Sett spegelbilden när jag står naken inför duschen, känt det på kläderna... men det är illa. Jag väger mer än vad jag någonsin gjort.
Många kilon mer än när jag skrivit in mej på förlossningen redo att föda barn.
Jag mår inte alls bra när jag ser ut så här.
Jag känner mej ful och obekväm och som om jag inte tar hand om mej.
Å jag har som sagt att brås på...
Många stoooora kvinnor i min släkt, vars problem med fetma kom senare i livet än för mej.
Inte för att jag är FET, men ni förstår vad jag menar...
Jag MÅSTE ta tag i detta nu (sade hon och svalde ännu en klunk folköl) men jag känner mej sååå oinspirerad.
Vad gör man då?
Tips anyone för att införskaffa sej en rejäl porton inspiration och jävlar anamma.

Det är som att jag inte orkar med att ta tag i nånting just nu.
Bjuder på en bild för att ni ska fatta.
Mjukisbrallor. Fett, ofixat hår, osminkad, dubbelhakan from hell.
Förvisso har jag mått illa men ändå.

Jaha, det var dagens ytliga inlägg. Vilket känns ännu ytligare å fånigare när jag varit inne å läst hos min dotter som skrivit ännu ett riktigt bra inlägg. Hon förtjänar långt fler läsare än vad hon har den tösen. In å läs med er så ni blir av med allt mitt i-landsgnällande.

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Har också mått konstigt illa på samma sätt ett par dagar nu och vet att det beror varken på graviditet eller något annat. Något i de halländska vattendragen? Du är inte fet eller ful, men förstår känslan av att tappa bort sig själv. Känner likadant när jag går med bylsig täckjacka och gympadojor och känner mig som någon som tidigare var hot mama, men nu bara är mama. :) Somnar allt som oftast med smink på och glömmer( skiter i det) borsta tänderna. För man är för trött och uppgiven. Kanske skulle du följa med på någon "vila upp sig och börja om på nytt resa" säger jag helt apropå? :) Kram och sköt om dig! ( du är i alla fall jättesnygg när du piffat dig, så imorgon bara därför så gör du det så kanske det känns lite roligare. ;))

    SvaraRadera
  2. Tack syster. Jag ska ta mej ikragen i morgon. Men vikten då... allt sladdrigt hull... vad fan gör jag med det?! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ignorerar du, köper någon shape wear för speciella tillfällen och tänker att med ett sött ansikte och god självkänsla så kommer man långt!
      Funkar för min del så det borde funka för dig med. ;) :)

      Radera
  3. Inte då! Världens sötaste! Och tack!

    SvaraRadera
  4. Måste fråga - är det en skyddsgrej? Kilona?

    En av mina kompisar har gått ner massor nu under hösten och hon erkände att hon gått upp i vikt och brytt sig mindre om hur hon såg ut helt enkelt för att hon inte orkade med någon uppmärksamhet runt sitt utseende. Och jag har gjort samma sak.

    Under vissa tider har jag, inte medvetet men ändå med flit, varit tjockare än jag behöver. För ingen ser lika uppmärksamt på en rultig småbarnsmamma i vindjacka och sneakers som de gör när Yogaläraren-företagaren-författaren-jag stegar in någonstans. Jag tyckte det var jobbigt att behöva manövrera komplimanger och sexuell uppmärksamhet.

    Vill du/orkar du vara snygg och sexig just nu?

    SvaraRadera
  5. Det är bara att ge sig själv en spark i da ass o ge sig faan på det. Det gjorde jag + att jag är mellan restriktiv o extremt restriktiv med maten. Tar 1-2 v för sötsuget att ge sig, sen är det full fokus på det. Nåt annat hjälper inte.. Enl min våg har 1 kg försvunnit bara sen i måndags men det kanske inte stämmer riktigt. Låg andel kolhydrater, mer protein o motion, så osexigt är det tyvärr.
    Skippa allt vad alkohol, vin o öl heter o drick bara bubblat kranvatten.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  6. Åsas tankar var intressanta - verkligen! För det kanske handlar om det A. Och jag upplever dig otroligt snygg ändå. Lyssna på Maria också - köp en Shapegrej för de "speciella" tillfällena och för övrigt jobba med andra delar av det som är dig. Eller något sådant..

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare