lördag 13 oktober 2012

Nu har jag tjuvat igen

Stal en lista inne hos allas vår Kakaoböna, vi får väl se om ni mäktar med att läsa hela och om ni får veta något ni inte visste innan...
 

1. Jag kallas för:
Anni ibland av mina föräldrar.
2. Jag är bra på:
Att skjuta på saker jag tycker är jobbigt, att tänka "det gör jag sen."
3. Jag är sämre på:
Att ha överseende med dumhet.
4. Detta är jag rädd för:
Så klart att något ska hända mina barn. Eller mina hundar. Eller andra jag älskar.
Att jag själv ska dö. Vill skona mina barn från den sorgen ännu ett tag.
5. Detta packar jag i min handväska på morgonen:
Snus och mobil känns viktigast

6. Detta finns i min handväska:
Snus å mobil som sagt. Nycklar, plånbok, almanacka, fishermans friend, inhalationer, pennor, läppstift bajspåsar och en jäkla massa skräp.
7. Detta tycker jag om att göra:
Gå ut med havet, få saker jag skjutit upp gjorda, gosa med mina hundar, umgås med dem jag älskar.
8. Detta uppskattar jag hos min partner:
Hans lojalitet mot mej och barnen, hans rakhet gentemot människor och att han accepterar människor för vad de är.
9. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Mycket så klart men det jag spontant tänker på är att få uppleva barnbarn, föda upp minst en kull valpar, se New York, äga en Fransk bulldog, klappa en varg, skriva en bok och få den utgiven.
10. Något jag vill ha i present:
Ett par gröna skinnhandskar.
11. Detta har jag på mig just nu:
Min tunna onepiece i vitt med röda ränder
12. Musik jag gillar:
Lyssnar på mycket men tycker väldigt mkt om svenskt. Lars Winnerbeck, Lisa Ekdahl, Melissa Horn, Ulf Lundell, Säkert osv.
13. Favoritlåt just nu:
Pinks One last kiss
14. En bok jag gillar
Min favorit alla kategorier är Vilhelm Mobergs Utvandrarna.
 

15. En film jag gillar:
Bästa film som någonsin gjorts och som borde ingå i undervisningen av alla högstadieelever är American history X.
16. Favorit tv-program?Älskar "Bonde söker fu"
17. Favoritdoft:
CK One summer (årets upplaga) och Dolce & Gabbana Light blue
18. Detta äter jag gärna:
Kyckling i alla former, rejält kött, pizza
19. Dricker helst:
Rödvin, öl, mjölk, vatten eller härliga drinkar.
20. Favoritgodis:
Choklad. Chips.
21. Hit vill jag gärna åka på semester:
Grekland! Alltid! Fast det är klart att västindien hade funkat oxå...
22. Färg på mina ögon:
Gröna
23. Min längd:
162 cm
24. Jag tror på:
Kärleken, hundars helande kraft, Gud
25. Människor jag beundrar.
Människor som ensamma förmår förändra, för sej själv å de sina eller i större sammanhang.
26. Så här bor jag:
I en småstad med ängar och hagar runt om relativt nära havet. Lite för nära grannarna.
27. Antal krukväxter hemma:
Jag lyckas ha ihjäl de flesta växter. Inte klokt... har hållit liv i 4 ungar men kan ha ihjäl en kaktus på nolltid.

28. Favoritfärg:
Röd.
29. Favoritcitat:
Summan av alla laster är konstant, vi har alla våra kors att bära.
30. Bästa present jag fått:
Kanske när maken sa ja till Gottfrid? Det var oväntat och härligt.
31. Om jag vann en miljard så skulle jag:
En miljard! Jösses så mycket pengar vill jag verkligen inte vinna.
32. Vad gör du just nu?
Svarar på en lista, får till rätt trista svar och undrar om någon egentligen kommer läsa detta. Skriver här rosa elefant så får vi se om någon noterar det. Skriv i kommentarsfältet i så fall.
33. Vad ska du göra idag?
Duscha, tvätta, gå ut med hundarna, se på hockey, laga mat.
34. Vilken är din favoritrestaurang?
I den här stan? Bratt.
35. När badade du i en pool senast?
Förra sommaren på Rhodos, saknar verkligen att bada i pool i Grekland. Det var en fantastisk pool med illusion av att pool och hav gick ihop.
36. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, ihop med självaste Morgan Alling.
37. Har gått någon modevisning?
Nej.
38. Vilket musikinstrument ogillar du?
Nja, vet inte... tycker inte om hysterisk jazz... det ger mej hjärtklappning.
39. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Ja men självklart!

40. Har du åkt moped någon gång?
Åkt ja, kört nej
41. Har du skjutit någon gång?
Vattenpistol, räknas det?
42. Får du ofta felparkeringsböter?
Jadå, ett gäng gånger.    
43. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Bungy-jump... aldrig i livet. Fallskärm skulle vara fantastiskt men jag är osäker på om jag skulle våga.
44. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?Hypnotisören
45. Favoritpizza?
El Mucho med fläskfilé, lök och vitlök
46. Chips eller popcorn?
Chips
47. Vilken färg på läppstift använder du?
Varierar nu mellan ett väldigt diskret och ett ilsket rött.
48. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej... har lixom inte förutsättningarna. Skönhet är inte min grej.
49. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Med facket, åt en kalv entrecote som var fantastisk.
50. Favoritchoklad?
Ehhh tror Maraboue med karamelliserade mandlar och havssalt.
51. Har du vunnit något pris någon gång?
Skitsummor eller smågrejer.
52. Är du bra på matlagning?
Så där, inte dålig men inte särskilt bra heller.
53. Har du beställt något från shoppingprogrammen på tv?
Nej verkligen inte!
54. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
En viss uniform har vi väl i sjukvården även om det inte är den stiligaste precis.
55. Vad var det senaste du handlade?
Vin igår.

56. När var du på sjukhus senast:
I måndags gick jag av helgtjänstgöringen.
57. Det första du gör när du vaknar:
Gosar med Gottfrid som ligger tätt intill.
58. Vad är du tacksam för idag:
Att jag har det liv jag har.
59. Har du varit i tidningen?
Några gånger ja
60. Dröm jag har just nu:Det är väl den där eviga drömmen om ett hus/ stuga vid havet och att leva min hunddröm (att kunna försörja mej på det.)
61. Hemlig last:
Haha, att vara hemlig ligger väl lika lite för mej som att vara vacker. Tyvärr.
Har massor av laster.

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Rosa elefant!:) Åh, dessa listor!:)) Känns som jag redan känner dig bättre än min egen mamma eller något. Men det är något fint med det också.
    Kram på dig! Ps. Du ÄR vacker, det är inget snack om saken. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har hoppat fallskärm, men aldrig sett en Rosa elefant ;-)
    Lisa Roos

    SvaraRadera
  3. Anna Mikaelsson13 okt. 2012 16:55:00

    prova mitt favoritvin just nu... LAT 42...gott som attan!!! o ja visst ja... ROSA ELEFANTER!
    kram Anna

    SvaraRadera
  4. Som också snodde den...

    Rosa Elefant punkt 32! Se jag läser!

    Ha det gott! // Kram Pia

    SvaraRadera
  5. rosa elefant!!! Jag blev så glad när jag såg att du gjort en lista, jag tycker du är en av de mest intressanta i bloggvärlden, så jag läser gärna fler listor :) kram

    SvaraRadera
  6. rosa elefanter e väl himla trevliga!!??!!

    SvaraRadera
  7. ROSA ELEFANT gumman!! <3
    Kram Mariah

    SvaraRadera
  8. Hörredudu - först och främst: du är skitsnygg!!! Det fotot är hur fint som helst och du har ett smittande leende och vackra ögon. En jättefin mun! Och. ROSA ELEFANTER.

    Kul lista - jag läser och finner nöje i det!!

    Kramar A! Ses i nästa vecka!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare