måndag 21 december 2015

Återanvänd rubrik 3/5. Dålig på humor.



Jag har varit dålig på att skratta på sista tiden. Dålig på att vara lättsam.
Jag brukar inte vara dålig på det. Jag har alltid varit känslosam och haft lätt till både tårar och skratt men det är en annan sak.
När tillräckligt mycket oro, illavarslande nyheter, problem, sverigedemokrater i facebookflödet ansamlat sej så har jag gått å blivit ganska allvarsam. Inte deprimerad men heller inte glad.
Mina killar... Gottfrid å Noah... får mej förvisso att skatta varje dag och igår var det ett klipp på fb som fick mej att fnissa säkert 27 gånger men i övrigt så... not so much.
Jag ska försöka råda bot på det.

Alldeles strax ska jag sätta mej och se årets julfilm. Alltså den film jag ser varje år så här års.
Vid ett tillfälle per år, varken mer eller mindre, Min å Minis fina egna jultradition... Love Actually.
Filmen som har allt och som får mej att skratta å gråta på exakt samma ställen varje år trots att jag kan många av replikerna utantill.

På annandagen om inte förr hoppas jag få skratta igen.
Då tänkte jag nämligen släpa med mej maken på "En man som heter Ove."
Älskade ju boken. Älskar Rolf Lassgård. Har skyhöga förväntningar.

Och redan imorgon ska jag gå och fixa fransarna. Kanske inget tillfälle att tokflabba men ändå lite kul att se snygg(are) ut.

Skulle vilja läsa någon rolig bok nu när jag är "ledig." Har du några förslag?
Väntar på Martina Haags bok "Det är något som inte stämmer" men den skulle komma först efter jul och verkar inte vara av det skojiga slaget heller.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jag läser sällan "roliga" böcker, och när jag läser dem (som Annika Lantz Det elfte budet) så tycker jag inte de är roliga, jag blir bara irriterad. Har du läst böckerna som Backman skrivit efter Ove? Ove är en av de få böcker som fått mig att skratta (och gråta) högt under läsninge så jag hr höga förhoppningar på mormor och Britt-Marie...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är oxå ganska sparsmakad med "roliga" böcker,men kan gilla lättsamma/komiska som Jonathan Tropper som jag hittade tack vare dej. Har läst Backmans fortsättningar och gillade dem båda väldigt väldigt mkt. Tänker rätt ofta på Britt-Marie :)

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare