torsdag 31 december 2015

Tack kära läsare för året som gått


Gott nytt år till er alla mina läsare, ni som följt mej i sju-åtta år på regelbunden basis (det är fan mäktigt!) och ni som precis har hittat hit. Oavsett hur det gångna året har sett ut för er önskar jag er ett ännu bättre 2016.


Jag har ett komplicerat förhållande till Nyår, har alltid haft men det har blivit bättre de sista åren.
Nyår har känts vemodigt (att lämna) och läskigt (vad som väntar) och under vissa tider i livet oxå pressande (för att nästa år måste jag banne mej ta tag i ... ja, vad som nu behövde tas tag i.)
Jag är lugnare nu. Räds mindre, åtrår mindre och det gör faktiskt att Nyår känns mer... okej.


Jag ska fira nyår prestigelöst ihop med maken och ett annat par som jag känt i nästan tjugofem år.
De bor i närheten av oss och jag förväntar mej god mat, nåt gott att dricka å fantastiskt sällskap.
Inga raketer å sån skit.


Hoppas du har det bra och firar precis som du vill varesej det är under en pläd i tvsoffan eller på stort partaj.


Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare