fredag 18 december 2015

Hårresande tankar



Jag har alltid varit modig vad det gäller håret.
Testat en massa olika frisyrer, sagt "klipp av det" helt odramatiskt till frisören och kört i stort sätt alla färger som finns.
Jag har alltid drömt om ett någorlunda långt hår och för (hur länge sen?!) två-tre år sedan började jag målmedvetet spara ut det.

Inte för att jag passar så himla bra i långt hår. De flesta frisörer jag haft genom livet har varit rörande överens om att jag gör mej bäst i käklångt hår.
Det är mer att jag tycker långt hår passar min personlighet.
Jag känner mej kvinnlig i ett hår jag kan svepa med. Som jag kan sätta upp i olika frisyrer.
Det är praktiskt. Jag går till frissan en gång i halvåret och om jag inte orkar fixa nåt med det kan jag hiva upp det i en tofs bara.

Just nu som student är det ekonomiskt lönsamt att ha håret så här.
Jag förlänger ju fransarna var tredje vecka för 500 spänn och skulle inte ha råd med de täta frisörbesök som en kortare frisyr kräver.
Så jag tänker att jag ska fortsätta ha mitt långa hår åtminstone ett år till. Till jag är färdig med utbildningen och får en lön.

Men jag är lite sugen på pager och andra kortare frisyrer (för att i nästa stund få andnöd vid tanken av att klippa av håret.) Tänker att jag nog ska klippa det jättekort första gången så att jag kan strunta i att färga det och snabbare bli av med mitt mörka hår.
Det är färgat brunt på brunt på brunt på brunt på brunt på brunt på brunt på brunt till det till slut blivit nästan svart.
Om jag ska låta det vara grått eller börja om med ny färg sen får jag se...

Dom här frisyrerna nedan är jag väldigt svag för. 

Vad tror ni?

Puss/ Asta


 eller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare