måndag 7 december 2015

Julstämning å psykiatrin



I'm a clever grandma.
Noah pillar på ALLT och slänger ALLT i golvet så vill man ha något inom räckhöjd får det vara tåligt.
Hittade dessa stearintomtarna för 20 kr styck på Netto och slog till.
Rätt söta och väldigt tåliga. Lite julstämning får man ändå ha.
Som fattig student frångick jag principen att köpa enkla julstjärnor... 2 för 49 kr eller nåt sånt i mataffären och handlade mej istället buskiga fina och dyra i blomsteraffären.
Vi får se hur länge jag håller dem vid liv. Till jul vore trevligt men redan första veckan slokade de så jag trodde de var bortom all räddning. Torra som Saharas öken.
Men nu så! Vackra som bara den.

Haft en rätt tung dag i dag.
Åkte å hämtade mamma som gick med på att följa med efter sjuttiåtta turer och allt tålamod jag någonsin sparat för att ta henne till psyk.
Det är 20 mil om man räknar tur å retur och vi fick vänta i en evighet.
Sen fick vi prata med en allmänläkare i en ännu längre evighet.
Mamma förskönade och jag korrigerade, mamma förskönade och jag korrigerade, mamma...
Mamma blev darrigare å darrigare, blängde mer å mer på mej, blev allt mer blank i ögonen och jag tyckte så synd om henne för fy fan att sitta där och "erkänna" allt man så länge försökt dölja.
Älskade lilla mamma. Fy fan för vad alkohol och skit kan ställa till det.
Mamma ville bli inlagd, doktorn tyckte det var en bra idé men han var tvungen att kolla med sin bakjour och han tyckte... inte det.
Så X antal timmar senare gick vi därifrån med ett recept på Antabus och en remiss till beroendeenheten. Alltså med andra ord, ingenting.
Noll och nada.
Fan.

Imorgon får jag försöka fokusera på skolarbetet igen. Trots att jag fasen inte har en aning.
Fick svar på tre inlämningsuppgifter idag i alla fall och samtliga var godkända så jag har ingenting som släpar efter än.

Och Noah har feber. Hepp.

Puss/ Asta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare