fredag 18 december 2015

Återanvänder rubriker. 1 av 5 Tio månader sedan.



Ibland kan det vara svårt att komma på något att blogga om när man skrivit dagligen i hur många år som helst ... eller att inte älta samma inlägg i 36 olika variationer.
Men se då!!! kom jag på en bra idé och bestämde mej för att återanvända andras rubriker.
Tog de senaste 5 uppdaterade bloggarna just nu jag som jag följer och ska komma på nya inlägg på deras gamla rubriker.
Men visst är jag helt exalterande uppfinningsrik?! Kan riktigt se framför mej hur ni sitter tungt på en stol, hyperventilerar och tänker Asta är banne mej helt genialisk!

Följande inlägg är alltså på gång:
* Tio månader sedan.
* Barn ska inte belastas med dåligt samvete och skuld över att har det bra.
*Dålig humor.
* Här stryker jag författarnamnet och tar bara Det är inte jag, det är du.
* Miss i kommunikationen

För 10 månader sedan var det den 18:e februari-2018. Så här har jag skrivit i min 10-års dagbok
(den har bara tre korta rader.) "C-tur (dvs kväll) med Marie, Anders och Vickan. En del att göra men mycket skratt. Malin Strålhs sista dag." Jag har även noterat att det regnade och var 5 plusgrader ute.

Livet har förändrats rätt mycket sedan dess, jag har förändrats mycket sedan den dagen.
Min ekonomi lika så.
Då jobbade jag på utan tankar på något annat. Högskolan hade jag inte sökt och livet lullade på trots en hel del rykten som ständigt förändrades om medicinkliniken.
Precis som jag skrev i ett par inlägg längre ner i "Årskrönikan" så var jag sjuk mycket i början av året med både förkylning, senare Calici och till slut utmattningssymtom.
Hipp som happ någon månad senare tvingade livet mej att välja och det var nog (sett med facit i hand) det bästa som kunde hända mej. En rejäl hästspark i rumpan. En tvångsbortryckt snuttefilt.
Men visst saknar jag mina kollegor väldigt ofta och det här med att vara en självklar del av ett sammanhang.

Man måste våga. Och för oss som inte gör det får man vara tacksam när livet gör det i ens ställe.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Inser att mitt liv oxå förändrades rejält för drygt 10 månader sen, på ett sätt jag nog aldrig trott! Nu ska jag bara bli frisk från den här förbaskade utmattningen så ska Sverige få se på annat!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare