lördag 5 december 2015

Ett fruntimmer stal min karl...



Min man har varit på fackkurs måndag-fredag. Igår kväll skulle han ha kommit hem men det gjorde han inte. Det var tydligen nåt fruntimmer som "såg till att han inte kunde åka" utan tvingas bli kvar hela helgen. Då ska han på ny fackkurs måndag-tisdag. På båten mellan Stockholm och Åland.
Jojo. Den båten är ju känd för sina power points presentationer.
Helga heter hon tydligen den här bruttan som gör att han omöjligt kan lämna Stockholm.
Jag är inte den som man lurar hur som helst så jag bildgooglade Helga och här är hon alltså.
Jävla... sexobjekt.
Och med det så förstör Helga även en efterlängtad parmiddag som vi skulle ha gått på ikväll.
Hade sååå sett fram emot fördrink, god mat, vin, kaffedrink och härligt sällskap.
Istället blir det soffhäng med de karlar jag har kvar och tacos.
Det får gå för sej det med.

Noah har tydligen stökat runt hela natten så hans mamma såg ut som ett spöke i morse när hon väste mellan tänderna till mej: "Här. Ta honom. Jag går å lägger mej å sover."
Där satt min vilja i skogen kan man säga.
Men vi hade mys och förlåt att jag säger det, men jag är så jäkla bra på att vara mormor.
Gjorde gröt och han åt upp alltihop.
Sen röjde jag undan. Duschade ungen, lät honom välja kläder själv.
Han är lite av ett modelejon den lilla mannen och han valde en rutig skjorta och tajta jeans.
Söt som en karamell.
Sen på med alla ytterkläder och iväg och storhandlade.
Han var idel solsken i affären och vi hade jätteroligt. Det blev inte sämre av att en kvinna sa "Vilken busig mamma du har" till Noah. Tack kära främling, du gjorde min dag.
Packa sjuttielva påsar, in med allt i bilen, hem, in med allt i kylen.
Noah hjälpte till.
Sen serverades han lunch som han åt lika bra som frukosten. Jag HANDdiskade eftersom diskmaskinen bestämt sej för att lägga av samtidigt som maken och Helga förlustar sej.
Bytte bajsblöja.
Lekte med klossar och lego och när han till slut började gäspa frågade jag om han ville till mamma och tutta å det ville han.
Är riktigt nöjd med mej själv.
Känner mej rätt duktig.

Nä. Nu ska tanten knäppa upp tajtejeansen och lägga sej å vila middag en stund.

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare