lördag 26 december 2015

Rubrikens betydelse



Varje bloggare med självaktning och med någon som helst önskan om att bli läst vet värdet av att ha spännande/ triggande rubriker.
Utlämnande och nakna inlägg lockar alltid och är bara snäppet mindre publikfriande än offentliga bloggkonflikter. :)

Själv la jag stor möda på mitt rubriksättande under mitt första år som bloggare.
Kunde sitta och fila på dem längre än själva inläggen, nu mera skiter jag i det.
Visst skriver jag mycket för "er" skull fortfarande men de som hittar hit hittar hit.
Orkar inte lura hit er.

Ändå. Ni ser...
Bilden över dagens läsarflöde (inte så värst mycket att skryta med) talar sitt tydliga språk.
Av 660 sidvyer idag så har flest gått in på "Min man slår mej inte men..."
Det fann ni mer spännande än ångest och jämställdhet.

Någon som har ett önskeinlägg förresten?
Något naket, utlämnande eller konfliktfyllt ni är nyfikna på? :)
Eller nåt helt annat. Hojta i så fall.
Blir alltid jätte glad över sånt.

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Ja men det är ju smaskiga detaljer och ögonbrynshöjande ämnen som drar inte, ångest eller PK ämnen även om det är nog så viktigt. Förbluffa, äckla, gör folk förbannade, upprör så ska du se att du får träffar och läsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåt särskilt du vill bli förbannad över?

      Radera
    2. Jag verkligen avskyr lättja och när folk inte arbetar och gör rätt för sig i samhället. Sitter och fikar med jobbarkompsiarna istället för att knäskura dagrummet eller göra ex en Senior Alert bedömning. Jag ser dem som längre stående varelser.

      Radera
  2. Jag skulle vilja läsa 'min fru slår mig inte men' där du beskriver vad din man skulle skriva om han skulle skriva ett liknande inlägg du skrev om honom =)

    SvaraRadera
  3. Ja det vore kul. Du har ju en klok man som inte blir knäsvag av ångest så fort det knackar på dörren. Ser fram emot.

    SvaraRadera
  4. Om du upptäckte att du var gravid idag... vad skulle du tänka och känna? Hur skulle du resonera? Hur skulle det påverka relationer du har... till dina vuxna barn, barnvarn, vänner, din man? Hur skulle du bli som mamma, idag? Vad skulle du gjort annorlunda? Vilka beprövade erfarenheter skulle du upprepa? Och skulle en abort vara helt (ärligt) uteslutet?
    Puss din Emelie.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare