söndag 6 december 2015

Skulle kunna dra på honom en smäll



Jag är en person som har väldigt lätt till irritation. Jag blir irriterad väldigt ofta.
Mestadels släpper jag det sedan väldigt fort för jag är oxå en person som snabbt letar nya perspektiv och som är förlåtande till min person.
Men ibland... ibland fullkomligt exploderar det i skallen på mej.
Jag kommer att tänka på den där klassiska intervjun med Foppa när han förlorat SM guldet och är så jävla besviken på (domaren) Börje att han vill dra på honom en smäll.
Ungefär så.

Och vad har retat upp tant Asta idag då?
Jo när en vit man i äldre medelåldern som inte känner mej men vet vem jag är har MAGE att försöka uppfostra mej på nätet ang att jag "hänger ut min mamma."
Min mamma svävar mellan liv och död. Min kamp nu är desperat.
Han vet inte ett skit om oss men lik väl tar han sej rätten att tala om för mej... en vuxen kvinna han inte känner... att jag gör fel. Inte att han tycker jag gör fel, utan att jag GÖR fel.
Hade jag haft honom framför mej så hade jag gett honom en tjottablängare rakt mellan lyserna så han hade fått åka plingplongtaxi till plåsterkåken, sanna mina ord!
Gha.

Det där med att gå ett par mil i någon annans skor är inte så dumt men dessvärre omöjligt.
Vad det gäller denna konflikten kompletteras den delvis av att vi, den här gubben å jag, har en gemensam nämnare som jag tycker om. Det är känsligt att kriga med vänners vänner.
Jag har haft ett horn i sidan till den här gubben och hans åsikter tidigare men knipit igen med anledning av respekt för vår gemensamma nämnare.
Men jag å många kvinnor med mej är oändligt trött på att bli uppläxade/ få förklarat för oss hur världen fungerar eller hur vi ska uppföra oss.
På att kända eller okända män talar om för oss... vuxna jämställda människor... hur vi ska bete oss.

Gubbe!

Puss/ ASta



1 kommentar:

  1. Strunta i honom. Han har inte med det att göra. Problemet med nätet är att här sticker många ut sina fula trynen och har åsikter om vad andra gör eller inte gör, är vulgära, otäcka, hotfulla. Bakom skärmen tycks det vara lätt att häva ur sig vad som helst. Blä! Men som sagt. Han har ingenting att tillföra dig! Punkt! Puss

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare