lördag 26 december 2015

Min man slår mej inte men...

...

Han lämnar duschen inställd på från ovan så varenda gång jag ska fylla vatten i en hink, duscha rumpan på Noah eller för all del duscha själv får iskallt vatten rakt i skallen. Jag blir rasande varje gång.

Han envisas med att inte smöra på den platta delen av hönökakan eller knäckebrödet.

Han säger att Lätt&Lagom är riktigt smör och Bregott skit.

Han envisas med att köpa Eldoradopålägg och danskt skitkött de få gånger han åker å handlar.

Han står upp å kissar, sprayar urin på golvet och säger "äsch, du överdriver" när jag inte tycker doften är särskilt hemtrevlig.

Han vägrar alltid och konsekvent att massera någon annan kroppsdel än bröst eller sköte på mej.

Han försöker varje år få en motvillig familj att se på Kalle Anka.

Han säger varje år: "I år tar vi det lite lugnt" om jul och lagar sedan inte en enda julrätt eller köper en enda julklapp.

Per varje öppnad vinflaska dricker han upp tre glas, hävdar högljutt att han bara fått ett glas och att det är oooorättvist.

Han ser det mesta av tv å film på sin dator och bryter var tionde minut (minst!) för att diskutera händelseförloppet med mej som håller på med nåt helt annat.

Tycker jag inte att det är kul så är jag osocial.

Han byter samtalsämne mitt i något jag håller på att berätta om och påstår att det bara är med mej som det är ett problem.

Han säger saker som "Men hon var ju riktigt duktig, hon kan hockeyspelarnas namn" när det är en kvinnlig kommentator.

När kvinnor intervjuas på tv för sin insats, sin kompetens, för att ha dragit ett projekt i hamn så kommenterar han att de är söta/ snygga.

Kontrar jag med att det är sexistiskt så är jag "en hopplös rödstrumpa."
Om han är feminist? Jaja men.

Trots att ha blivit motbevisad hur många gånger som helst hävdar han att Gevalia är godare än Zoega.

På fullt allvar tycker han att han aldrig stökar ner och att han alltid plockar undan.
Jag har googlat de symtomen utan att finna något svar.

Källsortering och ekoprodukter är trams.

De enstaka gånger som jag kör bilen och han åker med sitter han å håller sej i handtaget och kommenterar som en bakfull tjurig körskolelärare mina fel. Jag är usel på vägplacering förstår ni.

Själv kör han konstant för fort, konstant för nära framförvarande bil och talar konstant om för övriga resenärer att de är idioter.

Han går runt å drömmer (och försöker tvinga med mej på tåget) om saker som blodpudding, pölsa, surstömming å annat äckligt.

Han säger alltid till våra kvinnliga gäster "Å vad snygg du är idag" men märker inte om jag klippt mej eller gjort nya fransar (lite bra i och för sej.)

Puss/ Asta          


1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare