lördag 26 december 2015

Stjärnorna på slottet 2015 har premiär.



Så har då årets upplaga av Stjärnorna på Slottet dragit igång. Ett i mitt tycke mycket mer spännande program än Så mycket bättre därför att här får stjärnorna mer plats för samtal och för att visa sina personligheter. Gillar Så mycket bättre också men stör mej på att så fort något intressant samtalsämne kommer upp så klingas det i glaset och musiken tar över.
Sedan beror det på gästerna förstås. Inget av programmen är bättre än sina gäster.

I årets upplaga deltar som ni kan se Stefan Sauk, Amanda Ooms, Claire Wikholm, Morgan Alling och Marika Lagercrantz. Färgstarka personligheter även om ingen av dem är någon idol för mej.
Morgan Alling och jag har gått i samma klass under högstadiet. Jag kan inte påstå att jag känner honom eller ens kände honom då men jag minns honom ungefär som han verkar nu, begåvad och känslig. Mer trygg nu men det är väl de flesta fyrtiosexåringar jämfört med fjortonåringar?!

Premiäravsnittet var Claires dag.
Hon är lite... udda?! Jag gillar udda människor, människor som inte måste passa så förtvivlat in i ramar men Claire känns emellanåt nästan lite väl knäpp. Och jag får en känsla av att hon hittar på, spelar en roll och att mycket av det hon säger inte känns sant. Hennes kroppsspråk signalerar det till mej, sen om det ÄR så eller inte vet jag inte.
Helt klart var hon ball när hon anlände slottet i en gammal volvo. Älskar hennes sprakande hår och hennes röda läppar. Och vilken skönhet hon var som ung! Fantastiskt vacker.
Men hennes prat emellanåt. Å hennes små dockor och "Ninen" (eg ka...ninen) som alla skulle pussa?! En smula weird faktiskt.

Det var roligt att se barnprogrammen som hon medverkat i. Jag minns faktiskt dom. Har inte tänkt på dem på 35-40 år men när de väl var där i tvrutan ikväll kom jag ihåg.
Mest känd är hon ju förstås för filmen "Vi hade i allafall tur med vädret" som väl varenda svensk har sett och som jag faktiskt fortfarande fnissar åt. Fast det är ju egentligen pappan och morfar som är den stora behållningen i den filmen.

I kvällens avsnitt var det ganska återhållsamt och inte så mycket att bli förvånad eller berörd av.
Claires barndom kunde ha blivit mer spännande å gripande om den presenterats på ett annat sätt.
Jag är mer nyfiken på vad Amanda kommer berätta om sin å Thåströms relation. Om Sauk kan släppa matchostilen.
Såg ni det?
Vad tyckte ni?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare