måndag 7 december 2015

Polletten som trillade ner


Så här såg receptbilden ut. Saffransbullar med smörkräm. Länk här om du blir sugen på att testa.

saffransflorsockerbullar10

Och här  såg mina ut. Jag tog pärlsocker istället för florsocker.
Och jag passade febersjuk Noah istället för att vakta på ugnen så de blev lite mörka.



Men jävlar i min låda vad goda.
Det var nog de goaste bullarna jag käkat ever.
Jag har försökt x hundra att baka lussebullar genom åren men de smakar bara matbröd. På sin höjd.
Tråkiga och torra och smaklösa.
Dessa är magiska och så himla enkla att göra, går knappt att misslyckas med, för jag är verkligen inte något bakgeni.

Det är märkligt det där med smak.
Saffran har jag alltid avskytt. Tills för tre år sedan eller nåt när jag plötsligt blev besatt av det.
Från ett år till ett annat gick jag från att hata till älska.
Samma sak med glögg även om det är fler år sedan.
Minns att jag alltid drack en sån där liten glöggkopp pliktskyldigt och tyckte att det mest smakade väldigt söt varm saft. Men plötsligt ett år... bom chicka bom... och sen har jag älskat det.
Polletten liksom trillade ner.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare