torsdag 22 november 2012

Är ni vakna än?

Det är knappt jag...

Ännu en orolig natt ligger bakom mej.
Två små hundar som inte vill komma till ro.
En stor hundtant som fortfarande inte är helt kurant och som vill ligga hos sin mamma.
En liten prins som försöker få plats han med men som blir bortmorrad och som vankar av å an.
I brist på att ligga vid mammas fötter kan man uppföra sej som vilken lill-kille som helst...
"Jag är törstig", "Jag vill kissa" "Jag är törstig" "Jag vill kissa" "Jag är törstig" "Jag vill..."
Två gånger i natt rev Märta grinden till övervåningen för att springa upp till Mini...
Något hon aldrig gör nattetid annars.
Å pappan var inte precis munter när han gick å la sej så jag blev livrädd båda gångerna att hon skulle väcka honom.
Ett otal omgångar skulle hon gå ut. Hon är fortfarande kass i magen, och då måste man ju så klart.
Men ibland skulle hon bara ut för att sätta sej på framsidan och stirra rakt fram.
Ja herre gud.
Märtis var trött å slö igår och är så nu med. Om det beror på sjuka eller på att hon är uppe å ränner hela nätterna är svårt att avgöra.
Jag är ju själv ett vrak!

Ledig idag å helt befriad från pengar. Soprent på kontot. Nya slantar trillar in först imorgon.
Synd. Det är idag jag är ledig å skulle kunna åka och storhandla.
Men men, vad är väl en bal på slottet en tur till Willys?

Ute är det grått å trist. Jag ska hoppa in i duschen. Göra mej iordning lite å gå ut med hundarna, får se vad gammeltanten orkar med (hunden alltså... jag menar hunden.)
Laga käk. Tjafsa med maken. Läsa i boken. Sova.
Jag tror det räcker för en torsdag som denna.
Tänkte istället för inspirerande ord bjuda er på lite bilder...

Gottemannen som tittar på när lill-matte bakar


Bland annat blev det härliga kakmonster


Stor-bagaren själv då


Sonen kom en sväng på sin systers kalas


Mamma var oxå här, kolla in hur tanterna tittar på varandra... det är kärlek det.


Själv var jag tvungen att införskaffa mej någon form av promillehalt för att inte behöva hämtas av plingplongtaxin

En del av kalaser. Äldsta dottern å hennes make syns väl bäst

Födelsedagsbarnen med fästman som har en fix idé att alltid skela på kort.

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare