lördag 10 november 2012

Förälskelse vid första ögonkastet

 

Idag träffade jag å Gottfrid ett par. De var väl ungefär i min ålder. Hade två hundar med väldigt anonymt utseende. Typ wippet... fast blandraser.
Jaja, shit the same, kvinnan blev i alla fall omedelbart förälskad i Gottfrid!
Hon satte sej på huk, gullade med honom å när han kröp upp i hennes knä såg hon helt stjärnögd ut.
Jag tror det var ungefär där som jag blev förälskad i henne.
Vi pratade hundar en god stund, jag berättade om rasen och svarade på deras frågor och de berättade om Varghunden de haft som vägt 84 kg!
Jag har aldrig sett dem förr, de hade ingen halländsk dialekt. Förmodligen var de på besök...
Tillslut var vi ju ändå tvungna att bryta upp. Det finns ju någon oskriven lag över hur länge man står å pratar med okända människor på en grusväg.
Men jag hade egentligen ingen lust, jag ville gruppkramas och säga "Låt oss gå hem till er å sätta på en kanna te och tala tills det blir natt om livet. Låt oss bli bästa vänner, bundisar å bästisar, kanske kan vi adoptera varandra?"
Har ni känt så någon gång? Inför fullständiga främlingar?
Inte?
Det händer mej faktiskt då å då. För sällan, men det händer.
Så var det när jag träffade min vän Cissi. Faktiskt på samma grusväg som idag.
Henne TOG jag hem. Vi drack inte te men väl kaffe, blev kära och resten är historia...

Annars har jag jobbat ikväll.
Tjänat de stora pengarna. Kval övertid.
Inte för att jag hade så satans mycket lust, men pengarna räcker ju aldrig i det här hushållet och vi går mot jul å allt.
Det var rätt okej, massor att göra och väldigt mkt TPL... alltså tomtar på loftet.
Inte främst hos mej då utan patienterna.
Tålamod, tålamod...
Men jag tänkte på att "idag får jag i alla fall en skälig lön" ungefär vad vi borde tjäna normalt.

Är trött som ett as i kväll.
As?! Alltså DÖDS trött då... ja, nästan.
Hundarna leker att de har slagsmål i hallen och resten av hushållet spelar poker.
Jag hade tänkt se "Så mycket bättre" men det vet i fan om jag orkar

Hur har er lördag varit?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Härligt att sådant kan inträffa! *ler* Och jo - visst har det hänt mig med. Till exempel när man läser någons blogg. Och träffas. ;)

    Ta hand om dig du as-trötta människa! Så ses vi snart!

    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant Ergo, första gången jag träffade dej var så oxå. Du kom för sent, det var kallt, jag hade gått in i en butik för att värma mej. Du kom å du var så vacker och jag trollbands där på pizzerian och åt bara en bråkdel för jag var så upptagen av att lyssna på dej och se på dej. Kram kram, sov gott.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare