tisdag 6 november 2012

Gos, viktmobbning, stilig dansk och allt där emellan.

 

Läste i Expressen om en kvinna som är "Professionell gosare."
Kvinnan i fråga tar drygt 600 kr/timmen för att gosa och ligga sked.
Sex är det inte tal om. Hon har gott om kunder.
Först tänkte jag att det var som prostitution light på nåt vis.
Sälja sin kropp och sin kroppsvärme men inte på ett lika skitigt vis.
Fast det vet i fan...
Jag tycker nog att gosande kan vara nog så intimt som sex.
Svårare att genomföra med inlevelse för en vilt främmande människa som du varken känner, tycker om eller är attraherad av än att ha sex.
Minns att de diskuterade det i den gamla filmen "Pretty women" där den eskortkvinnan (spelad av Julia Roberts) sa att hon aldrig låter kunderna kyssa henne för det är alldeles för personligt.
Vad tycker ni?
Pest el kolera där eller nåt ni skulle kunna tänka er?
Lite... sorgligt... blir det på nåt sätt att det finns män som betalar 600 spänn för att kramas.

En lite större snackis i bloggsammanhang är ju den ständigt aktuella Katrin Zytomierska.
Nu för att hon på sin blogg kommenterar en kvinna som gör reklam för SATS i väldigt taskiga ordalag.
Kvinnan ser i mina ögon helt normal o sund ut, men inte i Katrins ögon då.
Katrin tycker ju över lag att alla som typ väger över 50 kg är groteska. Att mullighet är något att det hemskaste som finns här i världen och att yta är det viktigaste.
Det fanns en tid när jag inbillade mej att Katrin egentligen var en rätt smart å sund tjej som lixom hade som varumärke att då å då slänga ur sej provokativa saker.
Nu tror jag inte det längre...
Jag tror hon är så där precis så där sorgligt fördomsfull och ytlig som hon framstår.
Det sorgliga i sammanhanget är inte att jag som medelålders lite överviktig och otränad tant känner mej trampad på tårna... hon säger ingenting som inte jag kände innan. Nej, det sorgliga är att det finns en massa unga tjejer där ute som läser hennes blogg å tycker att hon är skitfrän. Som ökar på sina komplex och sin känsla av att inte duga när Katrin uttrycker sej så där.

Jag hade tur med vädret idag.
Var ute med vovvarna och gick vid havet medan solen sken. Nu är det typ skitmulet och urläskigt ute.
De sprang lösa och jag satt vid strandkanten och fotade när Märta skällde till, ett hårt å kort varningsskall.
Utan att jag märkt det hade det dykt upp en karl som satt kanske 50 meter ifrån å rökte.
Märta stod emellan oss och blängde hotfullt på "inkräktaren."
Gotte började toka runt å morra och buffa.
Jag ropade på Märta som såg ut att tveka några sekunder men sen kom hon.
Duktig flicka.
Kopplade upp henne och vi gick fram till mannen för att Gottrid skulle lugna sej och sluta morra.
Det gjorde han men han vågade inte riiiktigt gå fram ändå.
Mannen som var dansk var inte ful någonstans, rätt trevlig med... och jag menar, en karl som cyklar ner till havet för att ta en cigg och är avslappnad brevid två franska mastiffer är ju inte helt... tokig.
Dessvärre såg jag ut som ett smärre ösregn i "praktiska" kläder, hår som stod åt alla håll och gårdagens make up under ögonen.
Well, man får vara tacksam över att Märta uppförde sej.
Å nu... preeeecis... skrämde Märta vettet ur grannflickan på typ 1½ år genom att skälla ursinnigt.
Jag blir så trött!!! Ibland blir jag det... helt otroligt less på hur hon skämmer ut mej i olika sammanhang.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Gos mot betalning? Penetration, gos, dejting mot betalning... same same but different. El? Det handlar väll om att köpa en annan människa på det ena el andra sättet? Eg är väll Pretty women en ganska så fruktansvärd historia! Trots att den är en av våra stora romantiska filmer.
    Fröken Zytomierska... jag förstår inte hur en vuxen människa (och mamma!) kan bete sig så barnsligt som hon. Grow up liksom! Jag blir förbannad! El förundrad...
    Vovvarna. Duktiga Märta som kom på inkallning! Trots att en mördare hade smugit sig på på HENNES strand! Ha ha! Kan riktigt se Gotte framför mig. Goding. Och så snygg!
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Det är så svårt det där med vad som är prostitution och inte, om det är okej eller inte. Jag tycker egentligen att all prostitution (köpa någons kropp för pengar) borde förbjudas (dvs. att sex/gos-köpare straffas). Just för att även om det finns fall av kvinnor och män som faktiskt vill sälja sina kroppar så är ändå MAJORITETEN kvinnor, ungdomar och barn som absolut inte vill men som måste för att de befinner sig i någon slags beroendeställning. Men som fattig student tror jag inte att jag skulle tacka nej för så snabba och relativt smärtfria pengar.. Klurig fråga det där!

    SvaraRadera
  3. För mig är nog det mysiga, gosandet och kyssar och kel det intima. Känns som om det är värre att "ge bort" mot betalning... Faktiskt...
    Anna

    SvaraRadera
  4. Arrrrrggggghhhhhhhhh - Z (den okända variabeln) är bara så otroligt dum i huvudet!!!!!! Baaaaaaaaahhhh. Jag bojkottar redan allt hon gör och tänker fortsätta med det.

    Sorgligt också. Med att man någonstans kan försörja sig på att sälja närhet. Bara närhet. Då undrar jag lite över samhället...

    Och vovvarna. *ler* Ja, jag MÅSTE träffa dem snart!!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare