tisdag 13 november 2012

Morning

 
Min lilla snäcka fyller 18 år snart.
Jag gillar den här bilden. För att den är så mycket vi. För att det syns hur lika vi är. Hur nära vi står varann.
Jag skulle vilja plocka ner stjärnorna åt henne när hon fyller år. Jag skulle vilja ge henne allt hon önskar sej å mer därtill. Åtminstone en liten resa till solen.
Men... vi är panka. Måste hålla igen. Hon ska få det hon önskar sej mest. En tatuering.
En text på armen. "Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken" fast skrivet på latin.

Idag väntar ännu en kväll i Landstingets tjänst.
Igår var det helt hysteriskt mycket att göra men på nåt sätt gick det ändå.
Alla patienter fick till sist sin medicin, sin mat, sin kateter, sin nya blöja.
Jag får ofta höra att jag ser så lugn ut även när det är stressigt. Men man kan faktiskt inte göra mer än att jobba på och att hjälpas åt.
Fast visst... även jag känner av att en del får vänta för länge på hjälp eller att allt måste gå fort, fort, fort trots att patienten är gammal å sjuk.
Jag hoppas att det blir en lugnare kväll.

Gårdagens bästa twitter stod för övrigt Jonas Gardell för.
"Sverige är ett land där vi firar jul i december, midsommar i juni och varje november ger vi Zlatan en guldboll"

Nu ska hundar vallas, tänder borstas. Ha en fin tisdag mina vänner.

Puss/ Asta



5 kommentarer:

  1. Skrattade gott åt gardells twitter jag med.
    Men som jag sa till maken, ska det va så??? Min pappa, hans bröder och alla andra i hela tjocka släkten är fotbollstränare, fotbollsspelare eller fotbollsfruar och jag undrar, är det inte ett liiiitet misslyckande av svensk fotboll att under så många år inte kunna hitta en enda annan fotbollstalang???? :-) (lite med ironi i rösten...)
    En härlig bild med två snygga brudar!
    Anna

    SvaraRadera
  2. Himla snygg bild och jättefin present med en tatuering! Det blir ju för alltid något hon kommer minnas. Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar dig mest mammisen! du är bäst :)<3

    SvaraRadera
  4. Underbar Gardellkommentar! Hoppas du har en lugnare kväll ikväll.

    SvaraRadera
  5. Helt OK för mig om vi fortsätter ge honom guldbollen år efter år! När var det dags att recensera nästa bok i bokcirkeln? Jag har läst den men inte recenserat den än...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare