torsdag 29 november 2012

Lunchdejt, valpkurs och urladdning

 

Oj oj oj, vad semesterdagarna tickar iväg fort.

Idag har jag inte gjort något nyttigt alls. Jag har mest roat mej. Men det ska väl oxå hinnas med när man är ledig!?
Gott för själen har det varit i alla fall.

Jag gick upp relativt tidigt för att vara mej, redan vid nio var jag vaken,
Gjorde ordning mej. Gick en runda med hundarna utmed havet, det blåste snålt kan jag lova.
Klockan tolv, efter att ha handlat hundmat, mötte jag upp finaste Ergo för thailunch.
Som vanligt hade vi rasande trevligt och timmarna bara sprang iväg. En liten hint fick vi väl när restaurangen plötsligt var tom på folk. Men det är som om våra samtalsämnen aldrig sinar. Som om vi bara hinner skrapa på ytan.
Ingen av oss fick p-bot trots att vi båda förtjänade det.

Mätt å nöjd kom jag hem.
Halv sex åkte jag iväg igen. Nu med Mini å Gottfrid för att gå på valpkursstart.
Sex valpar av olika slag, bland annat en rasande söt Fralla.
Vi övade på "trygga famnen", kontakt och följsamhet.
Gottfrid var mycket duktig, jag hade förväntat mej att han skulle vara mer stissig.
Nyfiken och lite stressad så klart. Men som vanligt uppmärksam och fin.
Var så stolt över honom.
Han tyckte nog oxå att det var roligt. Å han är nu helt slut.
Innan vi kom hem. I värsta polarkylan vägrade bilen att starta då vi skulle hem.
Maken kunde inte komma till undsättning. Vad göra på en ödslig parkering när man nästan fryser ihjäl?
Jo, man ringer sin "Lillebror." Han stod å lagade mat men kom till undsättning med kablarna.

Å så kom vi hem. Stekte hamburgare och såg sista perioden när Frölunda spöade Skellefteå.
En bra dag helt enkelt.
Ska försöka komma i säng i tid, för imorgon... då ska städas!

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Ohh, lunch med dig och Ergo, måste vara magiskt! Och så kul att Gottfrid funkade bra på valpkursen, ni är jättefina på bilden!

    SvaraRadera
  2. Oohh - du fick inte heller någon böter??? Yaaayyy.. *ler* Och visst var det trevligt?? Vi är bra vi två!

    Kul att läsa att prinsen skötte sig! Och klart han gjorde - med sina två favvo mattars fullt odelade uppmärksamhet!

    Ha det gott vännen så ses vi snart igen! Kram

    SvaraRadera
  3. Klart han skötte sig Gottepojken! Självklart!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare