måndag 26 november 2012

"Du var mitt stora runkobjekt...

 

... å jag är inte säker på att det har gått över ännu!"
Ja så sa ju Magnus Uggla till Sylvia Vrethammar i "Så mycket bättre."
Och det var så fint! Inte ett dugg sexistiskt, så hade i alla fall inte jag tagit det, det var en STOOOR komplimang som kändes äkta och gedigen.
Han gjorde därefter en underbar version av "Tycker om dej" riktat rakt till henne.
Hur känner ni? Får man säga så till en kvinna?
Med glimten i ögat. För att man helt enkelt inte är typen av man som säger "Jag var förälskad i dej."

Hör ni, har nu har Fru Asta semester en hel vecka.
Andas vi ut tillsammans?
Phuuuuuuuu.
Eller ja, jag ska adventa hela veckan.
Det är tredje året i rad jag tar ledigt för att städa, putsa fönster, pynta, köpa julklappar, dricka glögg å baka lussekatter.
Inte särskilt feministiskt kanske att ta ledigt för hushållsarbete, men va fan det måste göras och ingen kommer att göra det för mej så då är det skönt med TID.
Jag ska ju göra trevligheter med, som sagt som att köpa julklappar å dricka glögg.
Jag ska oxå träffa mina finaste kollegor under lättsamma former... äta mat å dricka vin och jag ska ta med min prins och börja valpkurs. Spännande!
Å ni ska via bloggen få följa med på allt sammans.

Jag tycker inte om julafton. Jag vill göra det, försöker varje år, men gör inte.
Ända sedan jag var liten har den mest inneburit krossade drömmar å förhoppningar.
Luftslott som sprängdes.
Jag hoppas att det kommer att förändras när jag en dag får barnbarn å får se deras tindrande ögon. 
Men advent har jag alltid tyckt om.
Julstjärnornas milda ljus i fönstren, doften av glögg, pepparkakor och apelsiner med nejlikor i.
Jag brukar längta dit.
Men i år... jag vet inte, jag är inte DÄR. Inte HÄR.
Kanske för att jag är stressad, för det här med struliga relationer å annat, jag vet inte.
Känslan... den vill lixom inte infinna sej.
Ännu... ska jag kanske tillägga. Det kanske kommer, nu när jag får adventa i fred.

Å min Märta är nu helt piggelin igen. Ingen värk, ingen stelhet, fin å fast avföring (det kanske ni inte var så sugna på att få veta.)
För det är jag oändligt tacksam. Oändligt!

Sov sött mina fina läsare. Dröm nåt vackert.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Hej.. han är som är den där Uggla..

    SvaraRadera
  2. Eller i "Så mycket bättre" :)

    SvaraRadera
  3. I detta sammanhang blev det bara "rart" men satt med skämskudden och blev så impad av hur coolt Vrethammar hanterade "fadäsen" 😁

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare