torsdag 1 mars 2012

Morgonståndet



Tösabiten Märta har skaffat sej dåliga vanor.
Hon har... med viss regelbundenhet...börjat pipa tidiga morgonar för att få sällskap eller släppas ut på tomten. Igår natt smet hon upp på övervåningen å ner i min säng. (Gissa om husse blev glad när han upptäckte det då han klevupp?!) Idag ville hon ut å... ja, de tvet i fan.
Sätta ner stjärten på altanen och speja ut över sina ägor. (Det vill säga så långt hon kan se...)
Klockan var strax innan sex när pipandet startade idag.

Å jag blev kvar uppe.
Rätt så pigg kände jag mej trots knappa 5 timmar i bingen.
En illusion...jag vet...om en timma kommer jag vara tvärtrött. Men grejen är att det hade jag varit om jag återvänt till sängvärmen oxå å vaknat när telefonen väckte mej kl 09.
Så här sitter jag. Och carpe diem'ar. Med morgonstunden i mun.
Alldeles nyss fick jag bevittna och beundra en rådjursfamilj som stod precis utanför tomten.

Status på morgonen annars då?
Tja,maken har gått till jobbet. Tvättmaskinen surrar. Diskmaskinen likaså.
Jag har druckit min första mugg kaffe å ska på ett viktigt möte innan jobbet i egenskap av fackligt förtroendevald.
Jag känner mej förstoppad igen efter att inte ha gjort nr två på några dagar... igen.
Men den informationen var ni kanske inte intresserade av?!

Slutligen vill jag tacka för alla fina kommentarer i Stora Bloggdala. Förlåt att jag inte riktigt hunnit svara på alla. Berömmet för den fina sidan skall ju Maria ha.
Måste fråga varför så många har inställningen att man skall skriva de där konstiga lösenorden (jag ser dem fan inte.) Får man verkligen så mkt skräppost annars?
Det gör det väldigt mkt omständigare att kommentera.

Puss/Asta

3 kommentarer:

  1. Ja, jag har ju barn som tar hand om morgonväckningen vare sig det är ledigt eller inte. Så "I feel you".

    SvaraRadera
  2. Aahhh - förstoppad!??? Neeej, vad tråkigt. Du kan inte få klarthet i vad det är för fel? Eller fru sjuksköterska har inte kollat? ;))

    Älskar din rubrik - fantastiskt kul!

    Hoppas din dag blir bra!!! Kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt att morbrors tös har lyssnat på sin morbror äntligen. Man kan inte sova fram till kl 3 på eftermiddagen. Nu är det 6 som gäller och då kanske förstoppningen släpper med.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare