söndag 4 mars 2012

Filosofiskt i kvällningen



Ikväll så funderar jag på jätte viktiga saker.
Så som ögonbryn.
Noppar ni dem?
Hur ofta då? Hur hårt? Varför eller varför inte?

Själv är det min kanske mest eftersatta håransamling.
Förmodligen av två anledningar.
Jag trivs inte i för ansade bryn. Tycker det ser hårt ut på mej (å på de flesta.)
Andra anledningen är att jag suger på det. Det blir aldrig sådana där "måsvingar."
Å jag känner mej alltid nöd och tvungen att ta på ovansidan av dem trots att det enligt alla skönhetsexperter är ett big no no.

Men idag när jag såg bilderna på mej som jag lade ut på bloggen fick jag en smärre i-landschock.
Det var nåt av det buskigaste å fulaste jag sett på länge så nu sitter jag här med modellen smalare (å vindare.)
Känner mej ändå en smula nöjd. Det blir lite av ett ansiktslyft.
Ett väääääldigt litet men ändock.

Fler i-landstankar i kvällningen hos Asta kan vara...
... måtte det inte vara lika kaosartat på jobbet i morgon som det var i fredagskväll.
(Gör dessutom 6 av 7 dgr denna vecka.)
... undra vad Vilda å Märta skulle "säga" om Thorsten flyttade hit?
(Å om mannen skulle fått en infarkt av ogillande.)
... när ska jag hinna köpa gardiner till köket
(så tomtejävlarna försvinner.)
... varför åt jag TVÅ muffins hemma hos dottern?
(å undra om mina barn någongång längtar lika intensivt efter mej som jag efter dom.)

Nej töser å gossar. Snart sänggång. Å så laddar vi för en fantastisk ny vecka.

Puss/ Asta

8 kommentarer:

  1. Jag plockar mina en gg/v. Har en bra form som jag håller ef. När jag var med i tv så "fileeade" hon ut dom en aning så dom blev än snyggare så det försöker jag hålla.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Typ aldrig. Kanske mellan brynen men det är inte ofta. Dom är ganska välformade så att bara dra till dom med lite gele så blir det gansks bra. Försöker göra dom på salong när jag får tillfälle dock. Fast jag tycker att det gör ont och nyser konstant under tiden

    SvaraRadera
  3. Plockar sedan 10 år tillbaka. I like it!

    SvaraRadera
  4. Snygg frisyr, riktigt tufft! Buskiga ögonbryn a la 80-tal som Brooke Shilds gillar jag, eller tjocka kraftiga välansade likt Elizabeth Taylors! Skulle dö för ett par kraftiga ögonbryn!!!! Fult med för stylade som TV-hallåan Susanne Delastaci på svt! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Både plockar och färgar... Färgar betydligt oftare än jag plockar dom. Har bryn som är ljusare än håret (och då är jag ändå ganska ljus!) Så det syns inte om jag går oplockad. :)
    Fulast är dom som plockar bort och målar nya på helt fel ställe....
    I-lands problem är också problem!

    SvaraRadera
  6. Jag har så ljusa bryn att de inte syns... Så när jag är hos frissan får hon färga dem (men bara pyttelite eftersom dottern tycker jag ser så sträng ut annars...) och sen plockar hon lite grann. Det räcker tills jag är där nästa gång eftersom det som växer ut inte syns... Kanske skulle måla dem själv om jag inte haft glasögon, men jag har glasögon med markerade bågar och då ringas ju mina ögon in ändå...

    SvaraRadera
  7. Snygg blogg vännen! Vilka skor! Fin frisyr du har nu.
    Jag plockar mina lite mest snyggar till dem lite, tar bort strån som inte riktigt tillhör brynet egentligen...
    Kram Ulrika/sammelsurium

    SvaraRadera
  8. Hmmm - jag gillar inte när man plockar dem jämt. Och måla på nya går feetbort. Men. Jag plockar något hårstrå varje dag - precis som mitt hår, växer också brynen hur fort som helst..

    Många kramar - igen! ;))) Pusspåre

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare