fredag 9 mars 2012

Hey, det är fredag



Jag tar tillbaka det där med vår som jag skrev här om dagen.
Samma kväll började det snöa och snön ligger fortfarande kvar lite fläckvis på gräsmattorna.
Luften är rå som så ofta vid havet. Men småfåglarna kvittrar lika maniskt för det.

Jag är ledig idag men lite bakfull.
Var på en mycket trevlig kväll igår med mina små gull från jobbet men idag är det inte fullt lika festligt att vara Asta. Trots att det inte blev så sent igår.
Det var den här känslan som gjorde att jag tog vita månader sist.
Svårt att somna, vaknar trött och tung i kroppen.
Jag är för gammal för det...

Idag ska jag göra de vanliga "ledighetssysslorna".
Tvättta, handla, dammsuga and so on.
Måste byta gardinerna jag köpte igår med för tror ni inte att när jag nu väl fick handlat det efter elva bedrövelser och efter att ha velat mellan olika färgval i trekvart så tar jag kappmodellen istället för längder.
Blir så trött.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Kämpa på!! Snart kommer din lilla flicka och hälsar på sin gamla mamma! ;) Love you!

    SvaraRadera
  2. Uuuuh, vilken jobbig känsla. Hoppas det var värt det i slutänden :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt med fredag :) kram/Diana

    SvaraRadera
  4. Hahahahahaha men Asta!! Det är ju bara för bedrövligt med gardinskrällena! Hoppas du kan få upp dem i helgen.. *fniss*

    kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare